Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  2. 2. Kusliga odjur eller inbjudande varelser? : En undersökning kring manifestationen av kusliga dalen hos antropomorfiska karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emil Karlsson; Sigurd Nordberg; [2021]
    Nyckelord :Kusliga dalen; antropomorfism; karaktärsdesign; TV-spel;

    Sammanfattning : Denna studie har utgått från tidigare forskning kring antropomorfism och kusliga dalen-fenomenet. Undersökningens syfte har varit att utröna om fenomenet hos antropomorfiska enheter sker genom kategoriseringssvårighet eller genom realisminkonsekvens. Den har även undersökt vilka fysiska drag och vilka djurarter som orsakar effekten mest. LÄS MER

  3. 3. "Positive people always win" : en studie av hur kvinnor som livestreamar på Twitch.tv upplever interaktionen med sina tittare i kanalchatten

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Josef Thoresen; Sofia Elfwendahl; [2017]
    Nyckelord :female; woman; gaming; streaming; twitch; kvinna; spel; gaming; streaming; twitch;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt kvinnor som livestreamar sitt datorspelande på hemsidan Twitch.tv och deras erfarenheter gällande chattkommentarer på deras livesändningar. LÄS MER

  4. 4. You pay I play : Microdonationer kring Twitch.tv med fokus på tittarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Jonatan Andersson; Therese Szanto; [2015]
    Nyckelord :Live streaming; Twitch; Gaming; E-sport; Streaming; crowdfounding; microdonation;

    Sammanfattning : Sedan Twitch startade sin livestreaming site 2011 så har livestreaming vuxit otroligt fort. År 2014 hade Twitch 100 miljoner unika tittare varje månad. De som streamar på Twitch är allt från esport spelare till personer som streamar för nöjets skull. LÄS MER

  5. 5. The Effects of Peripheral Use on Video Game Play

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Niclas Bohman; Kimberly Stinson; [2014]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Video Games; User Interface; Input Devices; Människa-datorinteraktion; Tv-spel; Användargränssnitt; Spelkontroller;

    Sammanfattning : Fourteen volunteers were asked to participate in an experiment, along with answering a survey, toevaluate the performance of three peripherals: the Xbox 360 Wired Controller, a keyboard, and theRock Band Fender Stratocaster Wired Guitar Controller. The participants played a prototype madein Unity, and their accuracy scores were analyzed in R using ANOVA. LÄS MER