Sökning: "uppsats foto"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden uppsats foto.

  1. 1. Okänd Fotograf : En arkivstudie om den gotländska fotografen Laura Stenmans liv och fotografiska arbete under sekelskiftet 1900.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Kristina Gellerstedt; [2019]
    Nyckelord :Photographers; Photography; early photographic pictures; female photographer; women´s history; archival studies; Sweden; Photo studios on Gotland; the twentieth century; foto; fotografi; visitkortsfotografi; arkivstudier; biografi; kvinnohistoria; kvinnliga fotografer; Laura Stenman; Karolina Vilhelmina Laurentina Lundqvist; KJA Gardsten; Gardstedt; Gotland; näringsfrihetsförordningen; 1800-talsfotografi; fotoateljéer på Gotland; Adelsgatan 40; Adelsgatan 32;

    Sammanfattning : In this essay we follow a professional female photographer on the island of Gotland in Sweden around the turn of the twentieth century. The story of Laura Stenman’s life has for a long time been hidden, but through literature- and archival studies, her biographical story was pieced together and revealed during the winter of 2019. LÄS MER

  2. 2. NYHETER I KVADRAT En kvalitativ studie om hur svenska nyhetsmedier ser på och jobbar med Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anton Björsell; [2016-02-11]
    Nyckelord :Instagram; sociala; medier; nyhetsmedier; nyhetspublicering; nyheter; Facebook; plattform; kanal; foto; journalistik; fotojournalistik; delningslogik;

    Sammanfattning : Uppsats: Kandidatuppsats, 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet Nivå: Grundnivå Termin/år: HT2015 Handledare: Jenny Wiik Examinator Monica Löfgren Nilsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 72 sidor, inklusive referenser och bilagor Antal ord: 19 799 ord, exklusive innehållsförteckning, sammanfattningar, referenser och bilagorSyfte: Syftet med studien är att studera svenska nyhetsredaktioners arbete med Instagram som publiceringsverktyg och de resonemang som kantas av det. Teori: Journalistikens roll i sociala medier, branding och strategi. LÄS MER

  3. 3. Blod som droppar är det som toppar : en bildanalys av vinnarbilderna i tävlingen Årets bild under åren 2004-2014.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Theresé Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Foto; bildjournalistik; fotojournalistik; pressbilder; pressfotograf; Årets Bild; Fototävling; Tävling; Semiotik; Innehållsanalys; Formalanalys; Roland Barthes; Lidande;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras vilka teman, samt vilka formala och estetiska likheter och skillnader som förekommer i tävlingen Årets Bild, med fokus på vinnarbilderna under åren 2004-2014 i kategorin med samma namn. En innehållsanalys har gjorts på de elva bilderna och även en mer djupgående semiotisk och formal analys på fyra av dessa. LÄS MER

  4. 4. Utbildningsmedier i undervisningen : En studie av medieanvändning och lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Agnes Garnegård; [2014]
    Nyckelord :Utbildningsmedier; mediepedagogik; digitala medier; undervisning; pedagogik; enkätundersökning; experiment;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag undersökt vilka utbildningsmedier som används på några skolor i utvalda kommuner i Dalarnas län: Älvdalen, Orsa, Mora och Falun, samt vilken påverkan dessa medier kan ha på elevernas inlärning. Uppsatsens övergripande syfte är att bidra med kunskap om hur utbildningsmedier kan användas i undervisningen i grundskolan samt hur elevers lärande kan påverkas av medier med audiovisuell information. LÄS MER

  5. 5. Att kommunicera förtroende online genom visuell design : En kvalitativ studie av hur färg, form och foto kan påverka användarens förtroende för en e-handelswebbsida

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Per Eriksson; [2012]
    Nyckelord :trust; visual design; e-commerce; web design; förtroende; visuell design; e-handel; webbdesign;

    Sammanfattning : Att kommunicera förtroende är en nyckelfaktor för att lyckas inom e-handel. Förtroendeinom e-handel påverkas av flera faktorer, där visuell design är en av dessa. Dennauppsats avser att inge fördjupad förståelse för hur den visuella designen spelar roll ianvändarens upplevda förtroende till en e-handelswebbsida. LÄS MER