Sökning: "värdeskapande och kvalité"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden värdeskapande och kvalité.

  1. 11. Kunskapsöverföring från marknad till konsultbolag : Utveckling av koncept till lösnings-baserad försäljning på Semcon i Eskilstuna

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Cornelia Strandh; Emma Svensson; [2015]
    Nyckelord :Solution sales; value based selling; co-Creation; value Creation; value in use; solution base selling;

    Sammanfattning : I en konkurrenskraftig marknad som konsultbranschen är det viktigt att konsultföretagen lever i ständig utveckling och ligger i framkant gällande ny kunskap. Detta eftersom företaget som erbjuder mest kompetens och kvalité till minst kostnad är det företag som anlitas till uppdragen som erbjuds (Kaario, et al. 2003). LÄS MER

  2. 12. ”Det viktigaste med rekrytering är att det blir rätt, juridiskt riktigt och rätt person!” : En studie som undersöker hur enhetschefer upplever den aktuella HR-transformationen för värdeskapande rekrytering på Verket

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Eriksson; [2015]
    Nyckelord :Värdeskapande HR; Rekrytering; HR-transformation; Linjechefer;

    Sammanfattning : Att hitta rätt person till rätt plats är en avgörande och gedigen uppgift som kräver hög kvalité och kunskap. Det är en uppgift som många chefer har axlat parallellt med deras vardagliga arbete. LÄS MER

  3. 13. Resemagasinens paradoxala verklighet : En studie om webbaserade resemagasin

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sanna Berglund; Nina Dizdarevic; [2013]
    Nyckelord :Servicescape; virtual servicescape; word of mouth; interaction; services; value and quality.; Servicelandskap; virtuella servicelandskap; tjänster; word of mouth; interaktion; värdeskapande och kvalité;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to examine online travel magazines as an information source and as a virtual service scape. The traditional travel magazines are facing a change due to the technological development and the web has become an important platform for both customers and companies. LÄS MER

  4. 14. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Riberth Mattias; [2013]
    Nyckelord :pristillfredsställelse; leverantörskedja; nötköttsproduktion; Storbritannien; lönsamhet; kvalitetssäkring; ekonomi; McDonald s;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER

  5. 15. A model to measure and increase customer perceived relationship quality: A case study

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Petter Nelson; [2011]
    Nyckelord :customer perceived relationship quality; relationship quality; RQ; RQ-dimension; measurement of relationship quality; Business to Business B2B ; case study; kunduppfattad relationskvalité; relationskvalité; RQ-dimension; mätning av relationskvalité; Business to Business B2B ; fallstudie;

    Sammanfattning : The competitive market of today is characterized by globalization, increased demands from customers and similarities of products and services. High demands are thus put on organizations ability of differentiating themselves from competitors acting on the same market. LÄS MER