Sökning: "värdeskapande och kvalité"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden värdeskapande och kvalité.
11. Kunskapsöverföring från marknad till konsultbolag : Utveckling av koncept till lösnings-baserad försäljning på Semcon i Eskilstuna
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : I en konkurrenskraftig marknad som konsultbranschen är det viktigt att konsultföretagen lever i ständig utveckling och ligger i framkant gällande ny kunskap. Detta eftersom företaget som erbjuder mest kompetens och kvalité till minst kostnad är det företag som anlitas till uppdragen som erbjuds (Kaario, et al. 2003). LÄS MER
12. ”Det viktigaste med rekrytering är att det blir rätt, juridiskt riktigt och rätt person!” : En studie som undersöker hur enhetschefer upplever den aktuella HR-transformationen för värdeskapande rekrytering på Verket
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Att hitta rätt person till rätt plats är en avgörande och gedigen uppgift som kräver hög kvalité och kunskap. Det är en uppgift som många chefer har axlat parallellt med deras vardagliga arbete. LÄS MER
13. Resemagasinens paradoxala verklighet : En studie om webbaserade resemagasin
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this study has been to examine online travel magazines as an information source and as a virtual service scape. The traditional travel magazines are facing a change due to the technological development and the web has become an important platform for both customers and companies. LÄS MER
14. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER
15. A model to measure and increase customer perceived relationship quality: A case study
Magister-uppsats, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : The competitive market of today is characterized by globalization, increased demands from customers and similarities of products and services. High demands are thus put on organizations ability of differentiating themselves from competitors acting on the same market. LÄS MER