Sökning: "växande företaget"

Visar resultat 36 - 40 av 222 uppsatser innehållade orden växande företaget.

  1. 36. Effektivisering av materialhantering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Erik Lundén; Erik Eidensten; [2022]
    Nyckelord :Lean; material management; två-binge; streamline; Lean; materialhantering; två-binge; flödeseffektivisering;

    Sammanfattning : Detta arbete är ett examensarbete inom maskinteknik som utförts i samarbete med Westermo. Westermo är ett växande företag som tillverkar produkter inom industriell datakommunikation. För att behålla sin marknadsposition och konkurrenskraft arbetar de med ständiga förbättringar och utveckling av sin produktion och dess effektivitet. LÄS MER

  2. 37. Circular Economy Experiments for Established Firms : A Business Model Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Grönvik; [2021]
    Nyckelord :Circular economy; circular experimentation; value proposition; value creation; Cirkulär ekonomi; cirkulär experiment; värdeerbjudande; värdeskapande;

    Sammanfattning : The circular economy has during the last decade gained traction within academia, politics, and business as it is expected to promote sustainable economic growth and tackle resource scarcity. Further, established firms have to be sustainable to create a future return and be competitive. LÄS MER

  3. 38. Nya värden åt gamla plagg : En kvalitativ studie om företags implementering av second-hand.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Eric Klang; Ludvig Bengelsdorff; Karl Dolk; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Green values; Over-consumption; Second-hand; Re-use; Resale; Cannibalization.; Hållbarhet; Gröna värden; Överkonsumtion; Andra hand; Återanvändning; Återförsäljning; Kannibalisering;

    Sammanfattning : Den växande oron kring textilindustrins påverkan på miljön utmanar klädföretag att ständigt anpassa och förbättra sina sätt att bedriva verksamheterna. Företag idag ser svårigheter i att förbättra sitt vardagliga arbete med hållbarhet, vilket lett till att implementeringen av återförsäljning i verksamheter sett snabb tillväxt under de senaste åren. LÄS MER

  4. 39. Handel på Facebook och Instagram : Och faktorer som kan påverka benägenheten till det

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Veronica Söderbergh; Zainab Mahdizadeh; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Facebook; Instagram; Marketing; Secure e-commerce; Credibility; E-handel; Facebook; Instagram; Marknadsföring; Säker e-handel; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Internet är ett ständigt växande fenomen med nya innovationer. Som en följd av utvecklandet av Internet har e-handel uppkommit och då även handel via de sociala mediesidorna Facebook och Instagram. LÄS MER

  5. 40. Rapporteringskravets påverkan på hållbarhetsrapporteringen : En jämförelse av innehållet mellan fyra olika branscher

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niclas Arvidsson; Jonatan Alvarson; [2021]
    Nyckelord :Stakeholder; Stakeholder Theory; legitimacy theory; CSR-reporting; Sustainability report; Triple bottom line; reporting requirements.; Intressenter; intressentteorin; legitimitetsteorin; CSR-rapportering; hållbarhetsredovisning; Triple Bottom Line; rapporteringskrav;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Hållbarhet har blivit ett växande samtalsämne och ett ökat tryck på hållbarhet har lett till att ett lagkrav har tillsatts för att företag ska redovisa hållbarhet i årsredovisningen. Bland annat har GRI tagit fram riktlinjer för en tydlig struktur för hållbarhetsredovisningen men problemet är att företaget jobbar med olika intressenter och använder sig av olika indikatorer vid redovisningen vilket i sin tur gör det svårt att jämföra olika hållbarhetsredovisningar med varandra. LÄS MER