Sökning: "vad är en marknadsanalys"

Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden vad är en marknadsanalys.

  1. 21. Moonisic

    Kandidat-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :MARCUS EKSTRÖM; DANIEL NIEMI; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete genomfört i Teknisk design på Kungliga Tekniska Högskolan har utförts i samarbete med ett företaget Mooni International. Uppdraget var att göra en högtalarekombinerad med lampa som passar in i produktsortimentet men utmanar deras design och är anpassad till en annan målgrupp. LÄS MER

  2. 22. Portabel Laddningsstation för Friluftsliv : Produktidé för laddningstillbehör till smartphone

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Maskinteknik

    Författare :Anton Edholm; William Fredriksson; [2017]
    Nyckelord :Portable charging station; Portabel laddningsstation;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar produktframtagningsprocessen för en portabel laddningsstation för mobila enheter. Arbetet är utfört tillsammans med Thule Groups R&D-avdelning. Arbetet syftar till att presentera en produktidé inom segmentet Bags & Outdoor som ska presenteras genom CAD och renderingar. LÄS MER

  3. 23. Peptider som läkemedel - en marknads- och trendanalys

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Elina Annala; Matilda Brink; Simon Ekdahl; Sofia Iggström; Felicia Mejáre; Ebba Spetsare; [2017]
    Nyckelord :Läkemedel; peptider; peptid; peptidbaserat; läkemedelsmarknaden; läkemedelsbranschen; marknadsanalys; marknad; trender; trendanalys; CRO; CMO; CDMO; Sverige; USA; Nederländerna; Schweiz; Storbritannien; Frankrike; Kina; Indien; Nya Zeeland; Australien;

    Sammanfattning : Rapporten syftar till att ge en overskådlig bild av den aktuella peptidbaseradelläkemedelsmarknaden. Från en i rapporten definierad marknad har primärdata kring etablerade företag på marknaden, samt peptidbaserade läkemedel till försäjning på marknaden, sammanställts. LÄS MER

  4. 24. Passforms- och storleksanalys. : En studie om hur passform och plaggmått skiljer sig mellan olika företag ur ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Johansson; [2015]
    Nyckelord :Plaggmått; Storleksanalys; Passform; Passformsanalys; Måttlista.;

    Sammanfattning : Arbetet är en kandidatuppsats inom programmet designteknik. Studien är en passforms och storleks analys som gjorts mot ett svenskt modeföretag. Företagets passform har undersökts och jämförts internt och externt mot konkurrerande företag. LÄS MER

  5. 25. Market analysis for glulam within the Swedish construction sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Johan Larsson; [2014]
    Nyckelord :glulam; construction sector; influence; competitive advantage; limträ; byggbranschen; inflytande; konkurrensfördelar ;

    Sammanfattning : Glulam’s position at the Swedish market for building constructions has been established over the past decades. Factors affecting glulam demand are found both in global and national contexts as well in customer attitudes and knowledge of the material. LÄS MER