Sökning: "vad e marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden vad e marknadsföring.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Eidmann; Karin Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; E-handel E-commerce; Allmänna Dataskyddsförordningen GDPR ; Third-Party Cookies; Teknologiacceptans Technology Acceptance; Walled Gardens; Universal ID; Privacy Sandbox; First Party Data; Online Advertising; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER

  3. 3. E-servicekvalitet : En digital resa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Andreas Henriksson; Emelie Karlsson; Salina Tukue; [2023]
    Nyckelord :e-service; e-servicekvalitet; användarvänlighet; säkerhet; kundtjänst; digital; resebolag;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER

  4. 4. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Frid; Lina Almén; Yasmin Garcia Johansson; [2022]
    Nyckelord :Female consumers; gender; stereotypes; fashion images; female ideals; gender progressive marketing; Kvinnliga konsumenter; genus; könsstereotyper; modebilder; kvinnoideal; genusprogressiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Lyckad eller misslyckad individanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Fankl; Pelle Szegedi Jess; Victor Tomas; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring IAM ; kundupplevelse; upplevelsebaserad marknadsföring; frekvens; relevans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Successful or unsuccessful personalized marketing? - A study on the attitude of young adult consumers towards personalized marketing and its impact on the customer experience Seminar date: January 11th 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor's Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 credits Authors: William Fankl, Pelle Szegedi Jess, Victor Tomas Supervisor: Veronika Tarnovskaya Five Keywords: Personalized marketing, Customer experience, Experiential marketing, Frequency, Relevance Research Question: What are young adult consumers' attitude towards personalized marketing and how does it affect the customer experience? Purpose: The purpose of this study is to increase understanding of the attitudes that personalized marketing generates among young adult consumers and its impact on customer experience Methodology: This study uses a qualitative method with a semi-structured interview process. The study has a constructionist ontological standpoint and an abductive research approach. LÄS MER