Sökning: "varumärke definition"

Visar resultat 26 - 30 av 50 uppsatser innehållade orden varumärke definition.

  1. 26. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Alma Johansson; Caroline Lundgren; [2012]
    Nyckelord :PR; bloggers; relations; two-way symmetric communication; digital identity; brand; PR; bloggare; relationer; tvåvägs-symmetsisk kommunikation; digital identitet; varumärke;

    Sammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER

  2. 27. Entrébänk för Bonum seniorboenden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Hanne Ossler; [2012]
    Nyckelord :design seniorboende äldre;

    Sammanfattning : The following report comprises my bachelor´s thesis in Industrial design, 30 hp. It is executed in collaboration with Bonum senior housing, who has been the client and assignment- maker of this project. The goal was to design a bench for their entrances, which could represent not only the needs of the target group but also Bonum as a trademark. LÄS MER

  3. 28. Vilka faktorer är väsentliga vid underhållande och vidareutvecklande av personliga varumärken?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Selena Bahto Sehic; Pernilla Kamstedt; [2012]
    Nyckelord :personal branding; strategier; underhållande; personligt varumärke; uppbyggande; vidareutvecklande;

    Sammanfattning : Personal branding har blivit ett allt vanligare fenomen och uttryck. Det sägs ha sittursprung i uppfattningen att alla innehar förmågan att bli sitt eget varumärke. Eftersomfenomenet är relativt nytt så finns det dock inte mycket forskning kring ämnet. LÄS MER

  4. 29. Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joakim Strandh; Alexander Garcin; [2012]
    Nyckelord :Social media; Social networks; Brand; Brand equity; Communication; relationship marketing; word of mouth; word of mouse; push and pull marketing; Facebook; Volkswagen; B2C.; Sociala medier; sociala nätverk; varumärke; varumärkeskapital; kommunikation; relationsmarknadsföring; word-of-mouth; word-of-mouse; push- pullmarknadsföring; Facebook; Volkswagen och B2C.;

    Sammanfattning : Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage. Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity. LÄS MER

  5. 30. Corporate rebranding inom dynamiska marknader : En komparativ studie i telekombranschen

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Henric Lars Andreasson; Andreas Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory; Brand management; corporate rebranding; rebranding; brand identity; brand equity; contingency theory;

    Sammanfattning : Bakgrund: Corporate rebranding är ett relativt nytt fenomen som innebär att ett företag väljer att omdefiniera sitt varumärke på grund av förändringar inom företaget eller omgivningen. Men det är fortfarande relativt ostuderat och ingen studie behandlar den eventuella kopplingen med en dynamisk marknad. LÄS MER