Sökning: "varumärke definition"
Visar resultat 26 - 30 av 50 uppsatser innehållade orden varumärke definition.
26. Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. LÄS MER
27. Entrébänk för Bonum seniorboenden
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : The following report comprises my bachelor´s thesis in Industrial design, 30 hp. It is executed in collaboration with Bonum senior housing, who has been the client and assignment- maker of this project. The goal was to design a bench for their entrances, which could represent not only the needs of the target group but also Bonum as a trademark. LÄS MER
28. Vilka faktorer är väsentliga vid underhållande och vidareutvecklande av personliga varumärken?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Personal branding har blivit ett allt vanligare fenomen och uttryck. Det sägs ha sittursprung i uppfattningen att alla innehar förmågan att bli sitt eget varumärke. Eftersomfenomenet är relativt nytt så finns det dock inte mycket forskning kring ämnet. LÄS MER
29. Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage. Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity. LÄS MER
30. Corporate rebranding inom dynamiska marknader : En komparativ studie i telekombranschen
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Corporate rebranding är ett relativt nytt fenomen som innebär att ett företag väljer att omdefiniera sitt varumärke på grund av förändringar inom företaget eller omgivningen. Men det är fortfarande relativt ostuderat och ingen studie behandlar den eventuella kopplingen med en dynamisk marknad. LÄS MER