Sökning: "varumärke definition"
Visar resultat 31 - 35 av 50 uppsatser innehållade orden varumärke definition.
31. Det särskilda skyddsföremålet : Ur ett konkurrensrättsligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Rätt och rättsfilosofi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Det är inte svårt att se hur immaterialrätten och konkurrensrätten ibland kan kollidera. Immaterialrätten syftar till att skydda prestationer eller kännetecken medan konkurrensrätten syftar till att fri konkurrens och fri rörlighet ska råda på EU:s inre marknad. LÄS MER
32. Kluster i dagligvarubranschen : En plats för den hungrige
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : För närvarande råder en oenighet inom den akademiska världen beträffande begreppet kluster och hur detta skall definieras. Enligt rådande definition kan ett kluster vara såväl globalt, nationellt, regionalt som lokalt. LÄS MER
33. Den svenska managementkonsultbranschen ochvikten av att skapa förtroende i samspeletmellan konsult och klient : - En fallstudie av Reforce International AB
M1-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Begreppet managementkonsult har visat sig vara diffust och vad professionen innebär är svårt att definiera. Det faktum att managementkonsulter i princip säljer ett löfte om vad de ska leverera gör att förmågan att inge förtroende är en viktig egenskap hos en konsult. LÄS MER
34. Harmonisering av ISO 10668 varumärkesvärdering
Master-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Immateriella tillgångar har blivit allt viktigare i en globaliserad värld med stora företag som investerar och agerar i olika länder. En viktig immateriell tillgång är varumärken. För att kunna värdera ett varumärkes värde finns det flera finansiella metoder. LÄS MER
35. Förändrad identitet,ny logotyp? : -motiven till rebranding hos fyra företag
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Rebranding är ett allmänt vedertaget begrepp men likväl finns det ingentydlig definition av vad begreppet står för och heller inga allmäntaccepterade teorier eller modeller som förklarar begreppet eller de motivsom leder till rebranding. Begreppet innefattar omprofileringar,identitetsförändringar, namnbyte och logotypsförändringar. LÄS MER