Sökning: "varumärke definition"

Visar resultat 31 - 35 av 50 uppsatser innehållade orden varumärke definition.

  1. 31. Det särskilda skyddsföremålet : Ur ett konkurrensrättsligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Rätt och rättsfilosofi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Lycke; Sara Andersson; [2012]
    Nyckelord :Det särskilda skyddsföremålet;

    Sammanfattning : Det är inte svårt att se hur immaterialrätten och konkurrensrätten ibland kan kollidera. Immaterialrätten syftar till att skydda prestationer eller kännetecken medan konkurrensrätten syftar till att fri konkurrens och fri rörlighet ska råda på EU:s inre marknad. LÄS MER

  2. 32. Kluster i dagligvarubranschen : En plats för den hungrige

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristoffer Sandberg; Oscar Lekander; [2011]
    Nyckelord :Kluster; Solna Business Park; Dagligvarubranschen;

    Sammanfattning : För närvarande råder en oenighet inom den akademiska världen beträffande begreppet kluster och hur detta skall definieras. Enligt rådande definition kan ett kluster vara såväl globalt, nationellt, regionalt som lokalt. LÄS MER

  3. 33. Den svenska managementkonsultbranschen ochvikten av att skapa förtroende i samspeletmellan konsult och klient : - En fallstudie av Reforce International AB

    M1-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Camilla Vestlinder; Karin Olofsdotter; [2011]
    Nyckelord :Management Consultant; The Swedish Management Consulting Industry; Positioning Strategies; Trust; reforce; Managementkonsult; den svenska managementkonsultmarknaden; positioneringsstrategier; förtroende Reforce;

    Sammanfattning : Begreppet managementkonsult har visat sig vara diffust och vad professionen innebär är svårt att definiera. Det faktum att managementkonsulter i princip säljer ett löfte om vad de ska leverera gör att förmågan att inge förtroende är en viktig egenskap hos en konsult. LÄS MER

  4. 34. Harmonisering av ISO 10668 varumärkesvärdering

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Osman Afzal; [2011]
    Nyckelord :ISO 10668; harmonization; trademarks; brands and standardization.; ISO 10668; harmonisering; varumärke och standardisering.;

    Sammanfattning : Immateriella tillgångar har blivit allt viktigare i en globaliserad värld med stora företag som investerar och agerar i olika länder. En viktig immateriell tillgång är varumärken. För att kunna värdera ett varumärkes värde finns det flera finansiella metoder. LÄS MER

  5. 35. Förändrad identitet,ny logotyp? : -motiven till rebranding hos fyra företag

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johanna Feuk; Lisa Wolffelt; [2010]
    Nyckelord :rebranding; omprofilering; identitetsförändring; logotyp; varumärke;

    Sammanfattning : Rebranding är ett allmänt vedertaget begrepp men likväl finns det ingentydlig definition av vad begreppet står för och heller inga allmäntaccepterade teorier eller modeller som förklarar begreppet eller de motivsom leder till rebranding. Begreppet innefattar omprofileringar,identitetsförändringar, namnbyte och logotypsförändringar. LÄS MER