Sökning: "varumärke och standardisering."
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varumärke och standardisering..
1. Snabba cash : Attityder, självuppfyllelse, och motivationer till snabbmat som yrke
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. Inter-industry collaborations in the Swedish mobile payments market
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The rapid development of technology is quickly changing the everyday lives of people, and it is now possible to use a mobile phone to pay at the checkout in stores. However, being able to pay with a mobile phone has no intrinsic value over existing payment methods, and thus banks have to find a way to add value to their mobile payment services through inter-industry collaboration with other actors. LÄS MER
3. Kulturell globalisering i tidningsbranschen : En studie om visuell design på kvinnomagasins omslag i olika kulturer
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vilken roll har den kulturella globaliseringen på visuell design i tidningsbranschen? Medier är i konstant rörelse och världen har blivit ett öppet kulturellt utrymme där olika kulturer kan förmedlas via medier. Företag globaliserar sin verksamhet vilket gör att kulturella produkter som Coca-Cola och Nike är välkända runt om i världen. LÄS MER
4. Harmonisering av ISO 10668 varumärkesvärdering
Master-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Immateriella tillgångar har blivit allt viktigare i en globaliserad värld med stora företag som investerar och agerar i olika länder. En viktig immateriell tillgång är varumärken. För att kunna värdera ett varumärkes värde finns det flera finansiella metoder. LÄS MER
5. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER