Sökning: "varumärke och standardisering."

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varumärke och standardisering..

  1. 1. Snabba cash : Attityder, självuppfyllelse, och motivationer till snabbmat som yrke

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Jonathan Lönnquist; Alexander Öhgren; [2023]
    Nyckelord :fast-food; standardization; Alderfer´s ERG; hospitality; hierarchy; image; snabbmat; standardisering; Alderfers ERG; restaurangbranschen; hierarki; varumärke.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Inter-industry collaborations in the Swedish mobile payments market

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Mikael Edbor; Erica Soltanieh; [2013]
    Nyckelord :inter-industry; collaboration; mobile payment; bank; merchant; branchöverskrivande; samarbete; mobila betalningar; bank; handel;

    Sammanfattning : The rapid development of technology is quickly changing the everyday lives of people, and it is now possible to use a mobile phone to pay at the checkout in stores. However, being able to pay with a mobile phone has no intrinsic value over existing payment methods, and thus banks have to find a way to add value to their mobile payment services through inter-industry collaboration with other actors. LÄS MER

  3. 3. Kulturell globalisering i tidningsbranschen : En studie om visuell design på kvinnomagasins omslag i olika kulturer

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Zara Syversen; Emma Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Culture; Globalization; Cultural Imperialism; Cultural flow and network model; Homogenization of culture; Hybridization of culture; Women s Magazine; magazine industry; Kultur; Globalisering; Kulturimperialism; Kulturella flödes- och nätverksmodellen; Homogenisering av kultur; Hybridisering av kultur; Kvinnomagasin; Tidningsbranschen;

    Sammanfattning : Vilken roll har den kulturella globaliseringen på visuell design i tidningsbranschen? Medier är i konstant rörelse och världen har blivit ett öppet kulturellt utrymme där olika kulturer kan förmedlas via medier. Företag globaliserar sin verksamhet vilket gör att kulturella produkter som Coca-Cola och Nike är välkända runt om i världen. LÄS MER

  4. 4. Harmonisering av ISO 10668 varumärkesvärdering

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Osman Afzal; [2011]
    Nyckelord :ISO 10668; harmonization; trademarks; brands and standardization.; ISO 10668; harmonisering; varumärke och standardisering.;

    Sammanfattning : Immateriella tillgångar har blivit allt viktigare i en globaliserad värld med stora företag som investerar och agerar i olika länder. En viktig immateriell tillgång är varumärken. För att kunna värdera ett varumärkes värde finns det flera finansiella metoder. LÄS MER

  5. 5. Diversity marketing - ett komplement till marketing management?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Granat; Cecilia Törnell; Pia Albinsson; [2010]
    Nyckelord :diversity marketing; marketing management; kultur; förmedling av varumärke och standardisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Diversity markering ett komplement till marketing management? Nivå: Kandidatuppsats, Helsingborg maj 2009 Författare: Pia Albinsson, Emma Granat & Cecilia Törnell Handledare: Christer Eldh & Veronica Åberg Problematisering: Vi anser det viktigt att ifrågasätta diversity marketing och undersöka hur det verkligen fungerar i praktiken gentemot vad teorierna säger. Många företag som idag väljer att expandera globalt specificerar ofta sin personal till att klimatisera sig till endast en kultur och lära sig endast det specifika bemötandet. LÄS MER