Sökning: "varumärke fastighetsmäklare"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden varumärke fastighetsmäklare.

  1. 1. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER

  2. 2. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Salar Jaderi; Karim Saab; [2022]
    Nyckelord :balans; fastighetsmäklare; hantering; varumärke; varumärkeskapital; kunder;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER

  3. 3. En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Månsson; [2022]
    Nyckelord :Real estate agent; communication; psychology; sales; mutual relationship; residence; home; housing agency; buyer; seller; sell; brand; Fastighetsmäklare; kommunikation; psykologi; försäljning; ömsesidig relation; bostad; hem; bostadsförmedling; köpare; säljare; sälj; varumärke;

    Sammanfattning : Titel: En kvalitativ studie som beskriver betydelsen av fastighetsmäklares sätt att kommunicera med bostadssäljare. Bakgrund med frågeställning: Framgångsrika relationer är något som många bolag strävar efter att uppnå för att skapa vinstfördelar. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsbyråers och fastighetsmäklares varumärke : Påverkan på varumärket med marknadsföring via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Lindgren; Daniella Ahlström; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala medier; fastighetsmäklare; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Fastighetsbyråers och fastighetsmäklares varumärke - påverkan på varumärket med marknadsföring via sociala medier  Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning verksamhetsstyrning samt företagsfinansiering och fastighetsvärdering 15 HP  Författare: Daniella Ahlström & Lisa Lindgren Handledare: Urban Österlund  Forskningsfrågor: Hur vill fastighetsbyråer och fastighetsmäklare påverka varumärket genom marknadsföring via sociala medier? På vilket sätt påverkas säljarens val av fastighetsmäklare när marknadsföring sker via sociala medier?  Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förklara hur fastighetsbyråer och fastighetsmäklare vill påverka varumärket genom marknadsföring via sociala medier. Dessutom redogöra för hur säljarens val av fastighetsmäklare kan påverkas av marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; Diellza Xhemajli; [2020]
    Nyckelord :Real estate agents; quality of service; personal branding; positioning; trust; Word-of-mouth; communication.; Fastighetsmäklare; tjänstekvalitet; personligt varumärke; positionering; förtroende; Wordof-mouth; kommunikation.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER