Sökning: "vetenskapliga uppsatser"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden vetenskapliga uppsatser.
11. Relationsmarknadsföring inom modebranschen : En studie av kundklubbar, nyhetsutskick och den personliga interaktionen i detaljhandeln
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring har idag blivit en central del i många företags marknadsföring. Kort sammanfattat är relationsmarknadsföring ett marknadsföringssätt som fokuserar på att etablera och utveckla relationen till kunden. LÄS MER
12. redovisningens användbarhet vid identifiering av fler immateriella tillgångar - ur ett investerar. och långivarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Till följd av att aktiemarknaden breder ut sig och i och med en starkt ökad ekonomisk integration mellan världens länder, har ett behov av en harmoniserad redovisning ökat. För detta ansåg IASB att behov fanns av ny reglering vid upprättande av koncernredovisning, vilket ledde till att IFRS 3 Rörelseförvärv infördes år 2005. LÄS MER
13. Belöningssystem - ett incitamentverktyg för att skapa motivation : En fallstudie av Sparbanken Rekarne
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2010-08-30 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Handledare: Carl G. Thunman Författare: Feven Gebretsadkan och Mahabad Minozada Titel: Belöningssystem – ett incitament verktyg för att skapa motivation. LÄS MER
14. Mobbning: Ett homogent eller heterogent studieområde? : En inventering av studentuppsatser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Enligt viss svensk forskning råder stor homogenitet gällande forskning kring mobbning. Denna påpekar att endast ett fåtal forskare figurerar i de flesta vetenskapliga artiklar som fokuserat på mobbning. LÄS MER
15. Ligabyten för svenska ishockeyklubbar : Hinder och möjligheter ur ett marknadsperspektiv
Magister-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: Ligabyten för svenska ishockeylag – Hinder och möjligheter ur ett marknadsperspektiv. Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi, 15 hp. Författare: Johan Delleskog och Kristoffer Birkkjaer Andersson. Handledare: Stig Sörling. LÄS MER