Sökning: "vilka fördelar nackdelar elever lärare"

Visar resultat 21 - 25 av 96 uppsatser innehållade orden vilka fördelar nackdelar elever lärare.

  1. 21. Hur ”bråkar” vi bäst i skolan? : En studie kring den analoga och digitala matematikundervisningen i bråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Matematik

    Författare :Georgeta Fodor Broman; [2020]
    Nyckelord :bråk; digital; learning study; matematikundervisning; TPACK; variationsteori;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka analoga och digitala resurser som används av lärare i bråkundervisningen samt syftet med användningen av det specifika materialet. Vidare jämför studien det digitala och analoga materialets påverkan på elevernas resultat i bråkförståelse och klassrumsaktivitet. LÄS MER

  2. 22. Lågstadielärares uppfattningar om ämnesövergripande undervisning ur ett NO-perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rebecca Andersson Dahlén; Johanna Karlsson; [2020]
    Nyckelord :naturvetenskap; tematisk undervisning; ämnesövergripande undervisning;

    Sammanfattning : Trots att både läroplanen och vår lärarutbildning uppmanar att arbeta ämnesövergripande så har vi utifrån våra erfarenheter upplevt att det är en arbetsform som inte förekommer så ofta. Vår intention med detta arbete är därför att undersöka vilka möjligheter och svårigheter som lärare på lågstadiet upplever med en ämnesövergripande undervisning ur ett NO-perspektiv. LÄS MER

  3. 23. Formativ bedömning i historieämnet : En kvalitativ intervjustudie av lärares uppfattningar om formativ bedömning i historieämnet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lasha Zakaidze; [2020]
    Nyckelord :Formative assesment; History; History conscious; Method; Formativ bedömning; Historia; Historiemedvetande; Metod;

    Sammanfattning : In my research, I conducted semi-structured interviews with the help of a qualitative method to investigate how formative assessment is applied by teachers and what the pros and cons they experience there are. The interviewed teachers have presented several different methods and strategies for how they apply formative assessment in the history subject, they have also presented the advantages and disadvantages of formative assessment in the history subject. LÄS MER

  4. 24. Problemlösande undervisning i utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Elin Johansson; [2020]
    Nyckelord :problem-solving; outdoor education; motivation; movement; cooperation; problemlösning; utomhuspedagogik; motivation; rörelse; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka elevers och lärares syn på problemlösningsarbetet i ämnet matematik i utomhusmiljö. Frågeställningarna i syftet behandlar vilka fördelar respektive nackdelar elever och lärare finner genom utomhuspedagogik samt om problemlösning i utomhusmiljö kan vara motivationshöjande. LÄS MER

  5. 25. Digitala verktyg i idrott och hälsa : en inblick i den digitala undervisningen

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Peter Gille; Felipe Backhaus-Moya; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka vilken inställning och förutsättningar lärare i idrott och hälsa har att integrera digitala verktyg i sin undervisning. Studiens frågeställningar är följande: 1. Hur ser lärare i idrott och hälsa på digitala verktyg i undervisningen i relation till lärande? 2. LÄS MER