Sökning: "virtuella kommunikationskanaler"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden virtuella kommunikationskanaler.
1. Chefers ledarskap under pandemins framfart -En intervjustudie om hur chefers ledarskap har förändrats av distansarbete
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : During the year 2020 the world was struck by the covid-19 pandemic. Due to this, many businesses asked their employees to work from home (Sheehan, 2020) and thus presented organizational leaders with new challenges. Leaders started to operate their teams through virtual communication channels. LÄS MER
2. Så digitalt det bara går - En kvalitativ studie om den virtuella miljön på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Användandet av digitala kommunikationskanaler blir allt vanligare. Traditionella arbetsplatser går mot mer moderna sådana då face-to-face kommunikation byts ut eller kompletteras av kommunikation i virtuella miljöer. LÄS MER
3. Virtuella Lag - Ledarskapets påverkan på tillit och kommunikation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den förändliga globala organisationskulturen kräver nya organisatoriska arbetsmetoder, för att effektivt hantera de ökande geografiska avstånden krävs att dessa fungerar virtuellt. Genom att arbeta med virtuella lag kan organisationer rikta rätt kompetens mot rätta arbetsuppgifter, utan att någon behöver byta geografisk arbetsplats. LÄS MER
4. Fysisk distans och virtualitet i svenska tjänsteföretag - En undersökning hur fysisk distans och virtualitet ska behandlas inom ledarskapsforskningen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att reda ut huruvida ledarskap i dagens tjänsteverksamheter innefattas av fysisk distans och virtualitet samt undersöka om forskning behöver behandla fysisk distans som en enskild ledarskapsteori. Genom en enkätundersökning på fyra tjänsteföretags huvudkontor och fyra semistrukturerade intervjuer med tjänstemän som arbetar med och utan tydlig fysisk distans har vi skapat en förståelse för hur anställda innefattas av fysisk distans och virtualitet. LÄS MER
5. Det där vill jag också ha! : En kvalitativ studie om hur unga vuxna influerar varandra till symbolisk konsumtion via sociala nätverk.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Symbolisk konsumtion blir allt mer framstående i dagens konsumtionssamhälle då ägodelar används för att förlänga, förstärka samt förbättra individers identiteter samt ställning och status inom olika grupper. Denna konsumtion, vilken är grundad i ett behov av bekräftelse och erkännande, har genom Internets utveckling och utbredning samt betydelse dessutom blivit allt mer enkel att visa upp med hjälp av sociala medier där en stor del av interaktion mellan individer numera sker. LÄS MER