Sökning: "visuell identitet process"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden visuell identitet process.

  1. 1. En funktionsdryck somkommunicerar SMART : En kvalitativ studie om betydelsen en unik visuell identitet kan ha för att kommunicera effektivt till studenter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Alfred Lundqvist; Christian Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :visual identity; strategic communication; brand; functional beverage; students; visuell identitet; strategisk kommunikation; varumärke; funktionsdryck; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med det här projektarbetet är att undersöka betydelsen en unik visuell identitet kan ha för att kommunicera effektivt till målgruppen studenter, samt att formge den visuella identiteten. För att ge kontext till syftet utformades den visuella identiteten som ett fiktivt funktionsdrycksvarumärke. LÄS MER

  2. 2. Att förändra utan att förstöra : En intervjuundersökning om hur externa byråer arbetar med rebranding

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Aylin Bayar; Tilde Bergman; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; advertising- and design agency; visual identity; graphic elements; Rebranding; reklam- och mediabyrå; visuell identitet; grafiska element;

    Sammanfattning : Companies are required to have the ability to be attractive because of today's intense market. They have to constantly make sure that their visual elements and graphic profile are related to the current market conditions. LÄS MER

  3. 3. Utformning av AntagonistenTVs visuella identitet : Visuell identitet inom streaming

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Oliver Grape; [2019]
    Nyckelord :Branding; Streaming; Twitch; Visual identity; Branding; Streaming; Twitch; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på framtagandet av en visuell identitet för streamen AntagonistenTV på Twitch.tv som ägs av Felipe Delgado. David Sless sjustegsmetod har använts vid skapandet av identiteten. En visuell innehållsanalys har gjorts på andra streams för att få bättre förståelse inom streamingvärlden och underlätta designprocessen. LÄS MER

  4. 4. Lyssna på landskapet! : ljud som tillgång och förutsättning i en gestaltningsprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Alice Hammar; Madeleine Johansson; [2019]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; ljud; ljudlandskap; ljudrum; akustisk design; ljudmiljö; sinnessamverkan; platsidentitet; gestaltning; ljudlek; perception; ljudupplevelse;

    Sammanfattning : Denna uppsats visar hur en plats kan gestaltas utifrån dess auditiva intryck och egenskaper. Platsen som undersöks är Södermalmsallén i Stockholm, och målet är att ge exempel på hur ljud kan tillämpas som en bidragande faktor för att stärka en plats rumslighet och identitet. LÄS MER

  5. 5. Vägen till styrkelyftarens grafiska profil: Framtagning av logotyp och grafiskprofil för Järfälla Atletklubb

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Katarina Pavlović; [2018]
    Nyckelord :Brand guidelines; brand identity; logotype; visual identity; Grafisk manual; grafisk profil; logotyp; visuell identitet;

    Sammanfattning : Föreliggande rapport har utförts i samarbete med Järfälla Atletklubb. Klubben behövde hjälp med att få riktlinjer i deras grafiska uttryck samt en uppdaterad version av deras logotyp. Järfälla Atletklubb tog hjälp av Högskolan Dalarna och författaren fick uppdraget att arbeta med klubben. LÄS MER