Sökning: "vocal education"

Visar resultat 6 - 10 av 67 uppsatser innehållade orden vocal education.

  1. 6. Self-reported voice symptoms and voice handicap during virtual teaching compared to face-to-face teaching : A survey-based study on Swedish teachers in high schools and institutions of higher education

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: Logopedi

    Författare :Maria Allebeck; Olivia Åberg; [2022]
    Nyckelord :Voice disorders; Work environment; School teachers; Distance learning; COVID-19; Röststörningar; Arbetsmiljö; Skollärare; Distansutbildning; Covid-19;

    Sammanfattning : Purpose: Since the beginning of 2020, teachers all over the world have had to switch over to virtual teaching because of the COVID-19 pandemic. This change of teaching mode has unknown consequences on the vocal health of teachers. LÄS MER

  2. 7. The benefits and drawbacks of implementing chatbots in higher education : A case study for international students at Jönköping University

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Terrance Lopez; Meer Qamber; [2022]
    Nyckelord :Chatbots; Higher education; Jönköping University; International students;

    Sammanfattning : Background A chatbot is a type of modern computing program that uses textual or vocal interfaces to replicate human communication or "chitchat.” is widely used in many large-scale applications. LÄS MER

  3. 8. Baskunskaper i sångteknik: Fyra sångpedagoger formulerar sina tankar kring basars sångtekniska utmaningar inom västerländsk konstmusik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Simon Bergström; [2021]
    Nyckelord :Bas röst ; Konstmusik; Sångmetodik; Sångrösten; Sångteknik; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Bass Voice; Art Music; Voice Methodology; the Singing Voice; Voice Technique; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien undersöker vad fyra informanter, som är sångare och sångpedagoger, menar är typiska sångtekniska utmaningar för en bassångare inom den västerländska konstmusiktraditionen, vilka bakomliggande faktorer till dessa sångtekniska utmaningar de menar är vanliga och hur de i arbetet med sina elever tar sig an dessa utmaningar, ofta utifrån personliga erfarenheter på området. Det teoretiska underlaget till studien består av litteratur inom röstfysiologi och akustik, sångteknik och prestationspsykologi. LÄS MER

  4. 9. Distansundervisning i sång på gymnasiet: Fyra lärares berättelser under våren 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Lisa Karolina Löfqvist; [2021]
    Nyckelord :Coronapandemin; Distansundervisning; Gymnasieskolan; Latency; Sångundervisning; Corona pandemic; Remote instruction; Upper secondary school; Vocal instruction; Performing Arts;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2020 och vårterminen ut övergick Sveriges alla gymnasieskolor till distansundervisning i ett försök att minska smittspridningen av coronaviruset Covid-19. Syftet med den här studien har varit att genom kvalitativa intervjuer undersöka och söka kartlägga hur fyra gymnasielärare i sång löste omställningen till digital distansundervisning utifrån ett pedagogiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 10. "Oj! Där kom jag i målbrottet!": En studie om sångares upplevelser och sångpedagogers vägledning genom målbrottet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Viktoria Glans; Karin Regnander; [2021]
    Nyckelord :Målbrott; Röstutveckling; Sångpedagog; Sångundervisning; Adolescent; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Voice Change; Vocal Education; Vocal Teachers; Educational Science; Music Education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to understand if and how singers experience voice change in a physical and emotional way and how much knowledge they have about their adolescent voice change. Further on the study also aims to understand how educated and experienced vocal teachers adapt and are working with adolescent voices and how their working methods can be used for other future vocal teachers. LÄS MER