Sökning: "återvinning och attityder"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden återvinning och attityder.
11. Hur bodde din banan? : En kvalitativ studie om konsumenters attityder till information om en specifik produkts exakta ursprungsmiljö
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Att den rika västvärlden måste behärska sin konsumtion är ett synsätt som har fått stort genomslag. Miljöproblemen växer och arbetare utnyttjas runt om i världen. När frågor om hållbarhet uppmärksammas alltmer, får även etisk konsumtion ökad uppmärksamhet. LÄS MER
12. Effekten av hållbar marknadsföring
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Miljöfrågorna blir allt fler och får alltmer uppmärksamhet i vårt samhälle. Vi har blivit medvetna om vilka konsekvenser vårt agerande har haft och fokusen ligger just nu på hur vi skall stoppa denna utveckling och vända trenden mot ett mer hållbart samhälle. LÄS MER
13. Varför tacka nej till oadresserad direktreklam?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera de mest betydande anledningarna till att vissa hushåll väljer att tacka nej till ODR och att granska huruvida en negativ attityd till ODR påverkar attityden till annan reklam. Uppsatsen har en analytisk ansats som utgångspunkt. LÄS MER
14. Källsortering och återvinning : upplevda problem, orsaker och tänkbara lösningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER