Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Integrating Place Attachment into Local Government Climate Change Adaptation: Barriers and Implications for Equity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Paula Annet Härö; [2023]
    Nyckelord :Fairness; equity; climate justice; climate change adaptation; local government; public policymaking; place attachment; community values; decision-making; challenges; Australia; Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : This research examines how consideration of place attachment and community values can inform the development and implementation of fair and equitable climate change adaptation (CCA) practices in the Australian local government context. The research adopts a qualitative approach, using semi-structured interviews with expert interviewees and reflective thematic analysis to answer three research questions. LÄS MER

  2. 2. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  3. 3. Spola bråket? En orientering i konfrontativ marknadsföring och dess relation till varumärkeskapital

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Erik Engstrand; Anton Korpe; [2020]
    Nyckelord :confrontative advertising; brand equity; brand equity chain; ad war; comparative advertisement;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines Swedish marketing bureaus' view on confrontative marketing and confrontative marketing's relation to brand equity. This is a growing, but not well-studied phenomenon. LÄS MER

  4. 4. Löpande informationsgivning från onoterade aktiebolag : Med sikte på gräsrotsfinansierade aktiebolag

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Nicholas Ahonen; [2017]
    Nyckelord :gräsrotsfinansiering; crowdfunding; equity crowdfunding; investeringsbaserad gräsrotsfinansiering; informationsgivning; löpande informationsgivning; ad hoc; investering; aktiebolagsrätt; börsrätt; finansiering; värdepappersmarknaden; börs; företag; småsparare; privatsparare; kapital; icke-professionella investerare; konsumentskydd;

    Sammanfattning : Gräsrotsfinansiering har under 2010-talet vuxit till att bli ett betydelsefullt finansierings-alternativ för små och medelstora företag, vilket även möjliggjort för privatpersoner (icke-professionella investerare) att investera i denna typ av bolag genom att teckna aktier i dem. Investeringar i bolag av mindre storlek kan potentiellt ge mycket god avkastning, men är även förenade med stor risk. LÄS MER

  5. 5. The Effects of Brand-Context Congruence

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Weronika Bojanowicz; Johanna Hagberg; [2017]
    Nyckelord :customer-based brand equity; brand equity; digital marketing; brand-context congruence; brand image; targeted advertising; perceived quality; brand associations; brand esteem; brand acceptability; overall attitude; symbolic brand; functional brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if brand-context congruence has an effect on customer-based brand equity and whether brand image impacts this relationship. The relationship between an ad and the surrounding context, so called context congruence, has gained a lot of attention. LÄS MER