Sökning: "After Hegemony"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden After Hegemony.

  1. 6. Män mot destruktiv maskulinitet : Politiska ställningstaganden och praktiker för ökad jämställdhet

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Maria Engström; [2022]
    Nyckelord :jämställdhet; jämställdhetsorganisationer; maskulinitet; destruktiv maskulinitet; the hegemony of men; logikperspektivet; Bourdieu;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate men in equality organisations view on toxic masculinity and equality. Starting from a gender perspective with focus on masculinity I have used Raewyn Connell's concept hegemonic masculinity in combination with Bob Pease and Jeff Hearn's the hegemony of men to see how masculinity norms are created, secured, and sustained and how hegemonic masculinity can be connected to toxic masculinity manifested in violence, sexism, and mental illness. LÄS MER

  2. 7. Identitetens paradigm : En studie i profilens framväxt och dess användning i sociala medier i det postpolitiska samhället

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Emil Funcke; [2021]
    Nyckelord :Identity; profile; paradigm; hegemony; autenticity; sincerity; devotion; public; public sphere; profilicity; panopticism; history of ideas; Identitet; profil; paradigm; hegemoni; autenticitet; uppriktighet; hängivenhet; publik; offentlighet; profilicitet; panoptikonism; idéhistoria;

    Sammanfattning : The profile the individual creates on social media can be likened to a digital panopticon. How this profilicity has developed is examined by reviewing seven texts concerning the creation of identity. LÄS MER

  3. 8. ETT FARVÄL TILL AFGHANISTAN : EN IDÉANALYS AV USA:S UTTRÄDE UR AFGHANISTAN OCHFÖRHÅLLNINGSSÄTT TILL TALIBANSTYRET 2021 UTIFRÅNREALISM

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Alexander Brewitz; Frida Johansson Frida Johansson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : After twenty years of war in Afghanistan, President Joseph Biden decided that the United Statesof America would leave the country by August 31, 2021. Some scholars proclaimed that theU.S. hegemony had begun to decline in international politics, and that Afghanistan was theclearest example of that trend. LÄS MER

  4. 9. Televisionens Hemvändare och platsen de återvänder till : En analys av Public Service-televisionens skildring av landsbygden och karaktärerna som vänt tillbaka till den

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Oscar Söderman; [2020]
    Nyckelord :Public Service; Rurality; Connotation; Hegemony; Stereotype; Public Service; Ruralitet; Konnotation; Hegemoni; Stereotyper;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats analyserar den narrativt skildrade hemvändaren i tre olika tv-serier som sänts på Sveriges Television och ställer frågan: På vilka sätt kan hemvändaren så som den skildras i dessa tre tv-serier identifieras? Serierna som undersökts är Hem till Byn, Skärgårdsdoktorn och Möbelhandlarens Dotter. Alla tre är fiktiva. LÄS MER

  5. 10. Produce Wu Lei : a national icon or a product? a case study on national identity and sports media in China

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Ruihao Guo; [2020]
    Nyckelord :Wu Lei; national identity; nationalism; sports media; football; news production; consumerism; media power; myth; China; Social Sciences;

    Sammanfattning : The master thesis "Produce Wu Lei: a National Icon or a Product? - A Case Study on National Identity and Sports Media in China" studies the news coverage of a Chinese professional footballer - Wu Lei, by conducting a multi-method qualitative case study to analyze the representation of him in Chinese media. This thesis aims to understand the interrelation between football, media and national identity, and the ways economic value and social value influence news production in China. LÄS MER