Sökning: "After-school centers"
Visar resultat 26 - 30 av 78 uppsatser innehållade orden After-school centers.
26. Jämställdhet på fritidshemmet : En kvalitativ studie där fritidshemslärare talar om sitt jämställdhetsarbete på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This essay examines how after-school center teachers talk about working with gender equalityat the after-school center. Furthermore, it is about how after-school center teachers talk abouttheir work to counteract traditional gender roles, and how they describe the strategies they useto counteract traditional gender roles. LÄS MER
27. Fritidshemslärarens roll i digitaliseringens era : En essä om digitaliseringens påverkan på fritidshemslärarens roll
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med vår essä är att undersöka hur fritidshemslärarens roll påverkas av digitaliseringen inom skolan. Vi undersöker hur vi kan främja digitalisering samtidigt som vi fullgör vår pedagogiska uppgift och behåller en god relation till kollegor. LÄS MER
28. Att skapa en attraktiv utomhusmiljö : Ett utvecklingsinriktat arbete om hur lärare i fritidshem kan använda utemiljön i sitt arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med detta utvecklingsarbete är att skapa en attraktiv och inbjudande utomhusmiljö på skolgården med elevers relationer och delaktighet i fokus. På skolan har det i observationer visat sig att elevernas sociala relationer förändrats under Covid-19 pandemin och konflikter på skolan har ökat. LÄS MER
29. Informellt lärande i fritidshemmet : Om hur fritidshemslärare arbetar för att väcka elevernas intresse för matematik
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of our study is to get an overview of how the after-school teachers work to arouse children's interest in mathematics and how they further develop the children's mathematical knowledge. The study is examined with the help of the following questions: How do educators believe that students' interest in mathematics can be aroused through informal learning? How can the informants' ideas about informal learning in the after-school center be understood with the help of socio-cultural theories? We chose qualitative interviews as the method of our data collection in our study, in which three trained after-school center teachers were happy to participate. LÄS MER
30. “Lärare i fritidshem och skola har ett gemensamt uppdrag, eller?” : En kvalitativ studie om fritidshemslärares uppfattningar om samverkan mellan fritidshem och den obligatoriska skolan för att uppnå sitt kompensatoriska uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Samverkan mellan fritidshemslärare och lärare i den ordinarie skolan är något som ser olika ut i landets skolor. Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur samverkan kan se ut och vad fritidshemslärare anser är viktigt i samverkan med den ordinarie skolan. LÄS MER