Sökning: "Allmänna attribut"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Allmänna attribut.

  1. 11. Under ytan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Paula Busic; [2014-08-27]
    Nyckelord :Ätstörningar; Elittränare; Kvalitativ innehållsanalys; ; Simning;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att det finns bristfällig information gällande kunskap och förebyg-gande av ätstörningar. Dessutom har det skett en gradvis ökning av ätstörningar bland kvinnor på senare år, vilket styrker denna studiens relevans. LÄS MER

  2. 12. Analysis of 3D viewing experience viasubjective evaluation methods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Christer Hedberg; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : 3D video technology has in recent years become immensely popular given the success 3D movies have had at the cinemas. More and more people have therefore requested to be able to experience this 3D sensation beyond the cinematic screens, and at the comfort of one’s home in front of the TV. LÄS MER

  3. 13. Det "gaur" i alla tiders Kalmar : En fallstudie i kommunalt varumärkesarbete och dess påverkan på demokratin

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emilia Johansson; [2011]
    Nyckelord :branding; varumärke; kommun; demokrati; strategisk kommunikation; identitet; kärnvärde; positionering; målgrupp; tillväxt; Kalmar; Jenny; kommersialisering;

    Sammanfattning : Den här undersökningen fokuserar på kommuners etablering som varumärken. Man kan beskriva det som en kommersialisering hos kommunerna där de säljer sitt varumärke i princip på samma sätt som ett företag gör, vilket gör det problematiskt att vara opartisk, neutral och framför allt en demokratisk institution som verkar för det allmännas bästa i alla lägen. LÄS MER

  4. 14. Quality perception through advertisements : A study of anti-age moisturizers

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Emelie Erdeljac; Gloria Dezert; Katarzyna Walkowicz; [2011]
    Nyckelord :Quality perception; advertising; consumer perception; printed advertisement; anti-age moisturizer; consumer behaviour; Kvalitetsuppfattning; reklam; konsumenters uppfattning; tryckt reklam; anti-age kräm; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to identify particular features and attributes  that communicate quality in printed advertisements in order to further understand consumer perception of these quality features. Background: Nowadays, cultural images of youthfulness are promoted by media and advertising. LÄS MER

  5. 15. Tjänstekvalitet i bostadsföretag : Hur påverkas hyresgästers toleranszoner av olika bakgrundsfaktorer?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Therese Lundström; [2011]
    Nyckelord :tjänstekvalitet; kvalitet; nöjda kunder; service; toleranszoner; förväntningar; tillräcklig servicenivå; önskad servicenivå; SERVQUAL; dimensioner; attribut; bostadsföretag; hyresgäster; bakgrundsfaktorer; Bodenbo;

    Sammanfattning : Problemformulering Hur påverkas hyresgästers toleranszoner av olika bakgrundsfaktorer? De bakgrundsfaktorer som undersöks i denna studie är ålder, kön, utbildning, sysselsättning, hur länge hyresgästen bott hos bostadsföretaget, hur ofta hyresgäster har kontakt med hyresvärden, renoveringar samt problem med boendet. Syfte Förutom att undersöka hur olika bakgrundsfaktorer påverkar toleranszonens storlek och gränser är syftet också att ta reda på vilka dimensioner/attribut som är lämpliga för att mäta tjänstekvaliteten i bostadsföretag. LÄS MER