Sökning: "Audiovisuell analys"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Audiovisuell analys.
1. Konsumtionshets i sociala medier : en analys av influencers och konsumtionskultur
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : “Konsumtionshets i sociala medier - En analys av influencers och konsumtionskultur” är författad av Matilda Åhlén, Tindra Rinman och Mathilde Treschow inom Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Uppsatsen undersöker influencers roll i dagens konsumtionskultur, närmare hur de upprätthåller och påverkar de attityder till konsumtion som förekommer. LÄS MER
2. Svensk är bara en Sverigedemokrat
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : De senaste decennierna har radikala högerpopulistiska (RHP) partier blivit allt större runt om i Europa. Dessa partier tenderar att förespråka ideologier som av samhällen ansetts radikala, exempelvis etnisk nationalism. LÄS MER
3. Webbserier där musik och illustration går samman : En kvalitativ audiovisuell analys av Cursed Princess Club kapitel 131 Proposal (part 1)
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet musik i webbserier där en kvalitativ audiovisuell analys har gjorts av kapitel 131 ur webbserien Cursed Princess Club publicerad på hemsidan och appen vid namn Webtoons. Frågeställningen är följande: På vilket sätt samspelar ljud och bild för att skapa en upplevelse av händelser och atmosfär i webbserien Cursed Princess Club kapitel 131? Analysen av materialet gjordes med hjälp av ljud, filmtekniska, seriebegrepp och visuellanalys gällande färg. LÄS MER
4. Den döve, Den hörande och Den seende : En Audiovisuell analys av The Tribe
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur ljudet och bilden samspelar i filmen The Tribe (2014) (Myroslav Slaboshpytskyi med ljuddesign av Oleh Holovoshkin). Studien har även som syfte att undersöka vilka ljud som bidrar till känslan av obehag, ångest och rädsla. LÄS MER
5. "Välkommen till vår verklighet" & "Just nu" : En kvalitativ multimodal audiovisuell analys av Försvarsmaktens reklamkampanj från årtalen 2011 och 2020
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna uppsats handlar om en undersökning av Försvarsmaktens reklamkampanjer ‘’Välkommen till vår verklighet’’ och ‘’Just nu”, från år 2011 och 2020. Studiens två frågeställningar ligger som grund till vårt syfte att undersöka hur Försvarsmakten framställer sig i deras två centrala reklamkampanjer och vilka skillnader och likheter som framkommer mellan dessa årtal. LÄS MER