Sökning: "Bonusar"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet Bonusar.

  1. 11. Belöningssystem : En studie om icke-ekonomiska belöningssystem på privata företag och effekter av dessa på medarbetarnas prestationer i jämförelse med ekonomiska belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Amanda Bayramova; [2020]
    Nyckelord :Human Relations-teorin; icke-ekonomiska belöningssystem; ekonomiska belöningssystem; belöningar; motivationsteorier; organisationsteori; företagsekonomi; ledarskap; maktresurser; kvantitativ metod;

    Sammanfattning : Studien är baserad på Human Relations-teorin och dess relevans i dagens samhälle. En viktig faktor inom organisationer, som har en effekt på anställdas arbetsmotivation, är icke-ekonomiska belöningar. LÄS MER

  2. 12. Att knäcka koden - Förhållandet mellan ansträngnings/belöningsobalans, arbetsengagemang och olika belöningsformer på programmerares och systemutvecklares arbetsplats

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elin Bergström; Mikaela Aulin Larsson; [2020]
    Nyckelord :Arbetsengagemang; belöningar; Effort-Reward Imbalance; Utrecht Work Engagement Scale; systemutvecklare; programmerare; Work engagement; rewards; Effort Reward Imbalance; system developers; programmers; Social Sciences;

    Sammanfattning : The demand for system developers and programmers is very large in today’s labour market, however the research surrounding their work environment is very limited. System developers and programmers have, in regards to the high demand and limited selection from the workforce, many options to choose from regarding the choice of workplace. LÄS MER

  3. 13. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 14. Nedskrivning av goodwill - I enlighet med marknadens förväntningar? : En kvantitativ studie om goodwill och resultatmanipulering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Simon Bona; Oscar Hernehult; [2019]
    Nyckelord :Goodwill impairment; IFRS 3; IAS 36; Earnings management; OMX Stockholm; Goodwillnedskrivning; IFRS 3; IAS 36; Earnings management; resultatmanipulering; OMX Stockholm;

    Sammanfattning : I och med verkställandet av IFRS 3 och revideringen av IAS 36 gick de svenskamarknadsnoterade bolagen från att skriva av goodwill linjärt till att årligen testa posten förnedskrivningsbehov. Den direkta effekten blev större goodwillposter och lägre av- och nedskrivningskostnader. LÄS MER

  5. 15. Effekten av IAS 19 för värderingsmodellernas prognostiseringsförmåga och det observerade aktiepriset

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Andersson; Joakim Söderqvist; [2019]
    Nyckelord :IAS 19; Employee benefits accounting; Stock price valuation models; Prediction errors; IAS 19; Förmånsredovisning; Aktievärderingsmodeller; Prognostiseringsfeltermer;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats testar förmånsredovisningen IAS 19 på marknadens observerade aktiepris för företag listade på OMX30. Syftet är att analysera effekten av IAS 19R på tre absoluta aktievärderingsmodeller, diskonterade kassaflödesmodellen, utdelningsdiskonteringsmodellen och residualvinstmodellen. LÄS MER