Sökning: "Bottom-up innovation"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade orden Bottom-up innovation.

  1. 11. Konventionell eller okonventionell, det är frågan? : En studie om flygvapnets förutsättningar för innovation till stöd för specialoperationer

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Mikael Forselius; [2021]
    Nyckelord :military innovation; air force; special operations; special operations forces; adaptation; militär innovation; flygvapnet; specialoperationer; specialoperationsförband; anpassning;

    Sammanfattning : Flygvapnets specialoperationsförband produceras i den konventionella delen av Försvarsmakten vilket innebär högre krav på byråkrati och styrning uppifrån i dess utvecklingsprocesser än okonventionella organisationer. Detta innebär att snabb operativ innovation, som är en framgångsfaktor inom specialoperationer, försvåras. LÄS MER

  2. 12. Data-driven Management Framework using National and Corporate Culture Analytics to foster Innovation Ambidexterity : A case study on a world leading telecom company

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Chiara Isola; Divya Peddireddy; [2021]
    Nyckelord :Ambidexterity; Exploration; Exploitation; Innovation; National culture; Corporate culture; Telecommunication Sector; Human Capital; Data-driven Management; Business Strategy; Machine Learning;

    Sammanfattning : Background: In a highly competitive world, leaders of firms highly dependent on innovation, such astelecom companies, must acquire data-driven managerial skills to systematically analyze datasets from multiple points of view to aid decision-making in the new context of Industry 4.0. LÄS MER

  3. 13. Militär kreativitet : en militär konstform?

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Björn Blomberg; [2021]
    Nyckelord :creativity; military creativity; bottom-up; driving force; organizational environment; military context; punishment; leadership innovation; Grounded Theory; kreativitet; militär kreativitet; nerifrån-och-upp; drivkraft; organisatorisk miljö; militär kontext; bestraffning; ledarskap; innovation; Grounded Theory.;

    Sammanfattning : Kreativitet är en förmåga som Försvarsmakten önskar att militär personal behärskar och använder. Samtidigt saknas en tydlig beskrivning av vad militär kreativitet är, hur det ska tolkas och om det påverkas av yttre påverkansfaktorer. LÄS MER

  4. 14. Unlocking the Potential of Small- and Medium-sized Enterprises through the Climate-neutral Cities Mission | A case study of Malmö and Lund in the Region Skåne, Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Kyle Lavelle; [2021]
    Nyckelord :SME; climate-neutral cities; mission-oriented innovation policy; Region Skåne; urban sustainability transition; intermediaries; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Through the national innovation program Viable Cities, the City of Malmö and the City of Lund in the Region Skåne of southern Sweden have recently undertaken a mission to become climate-neutral by 2030, requiring the commitment and participation of the entire local, urban system in the pursuit and uptake of bottom-up, radical solutions. While small- and medium-sized enterprises (SMEs) make up the backbone of the region’s economy, their importance to the mission’s success has not been fully conceptualized, despite evidence indicating that some SMEs are suited for developing radical innovations while others will struggle to decarbonize their business. LÄS MER

  5. 15. Att utveckla för framtiden : Med förband i fokus - en studie om materielutveckling inom Armén

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Andreas Axelsson; Ulrik Dartman; [2021]
    Nyckelord :Militär innovation; materielutveckling; livscykelmodell; Markstridsskolan; armén; Försvarsmakten; påverkansmodell;

    Sammanfattning : There is no more reverent military tradition than a healthy scepticism about new ideas. But such scepticism must be accompanied by openness to new information that can lead us to change. In the case of strategic leaders, create the conditions for which these discoveries can occur. LÄS MER