Sökning: "Brand Fashion Shop"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Brand Fashion Shop.
6. To build a brand : En studie om hur modeföretag uttrycker sitt varumärke i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att den svenska modemarknaden fortsätter att öka, ökar även konkurrensen inom branschen, företagen emellan. Det ligger därav i modeföretagens intresse att representera ett konkurrensstarkt modevarumärke som urskiljer sig från sina konkurrenter. LÄS MER
7. Konsumenternas köpvanor inom olika försäljningskanaler : Skillnader mellan konsumenter som handlar i fysiska butiker, onlinebutiker samt inom brick and click
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : In Sweden today, the consumers have the opportunity to use the different sales channels; physical store, online store and brick and click, a combination of both. For the past decade, the use of ecommerce has spread tremendously and the fashion industry is one of the top three industries in this category. LÄS MER
8. Eco-shop Paradox, a case study on Zara Rome
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Sustainability is a topic paying a visit to most industries today and the fashion business is no exception.The development of eco-efficient stores is one of the efforts carried out by Inditex Group with the aim to adopt sustainability into its practices. LÄS MER
9. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER
10. E-Customer values in Vietnamese apparel industry : A study from customers' perception
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Key words: Customer value, value-adding factors, e-commerce, apparel industry, Vietnamese market, customers’ perception. Background: Along with the development of many applications from Internet, Electronic Commerce (e-commerce) has changed the business scene in the global economy by emerging as a new, efficient channel of doing business. LÄS MER