Sökning: "Brand attractiveness"
Visar resultat 11 - 15 av 117 uppsatser innehållade orden Brand attractiveness.
11. Examining the impact of social media influencer’s credibility dimensions on consumer behavior
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Purpose: The study aims to explore the effects of social media influencers' credibilitydimensions (attractiveness, trustworthiness, and expertise) on consumer behavior (purchase intention and attitude towards the brand) while considering the followers' loyalty as the mediating variable in the fashion industry.Theoretical approach: The proposed conceptual model of the study is based on assumptions of source credibility theory and theoretical reasonings provided in the previous literature related to social media influencer marketing. LÄS MER
12. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER
13. Influencer marketing: An exploratory study to identify consumer behaviour online
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to understand what impact social media influencers have on consumers' online behaviour. We further aim to understand the interrelationship between social media influencers and online impulse buying behaviour. LÄS MER
14. The Shift Towards Flexible Workplaces
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER
15. Sustainable Influencers, Hot or Not? : An Exploratory Study of the Perceptions towards Sustainable Fashion Influencers on Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Given consumers’ rising awareness of the environmental damages caused by the fashion industry, brands now discuss sustainability in relation to their products often through using social media platforms. With the ambition to shift consumers’ purchasing behavior, firms strive to collaborate with influencers to endorse their sustainable products. LÄS MER