Sökning: "CRM- tillit"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden CRM- tillit.

  1. 1. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  2. 2. (Social) CRM -  En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jimmy Andresen; William Bocenda; [2017]
    Nyckelord :CRM; Social CRM; Social Network Analysis; Perceived Fairness; Social Media;

    Sammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.  Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av den analoga orderplaceringen : Kunders kanalval vid professionella affärsavslut genom digital plattform

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emelie Sundgren; Louise Ek; [2016]
    Nyckelord :Digital lojalitet; digital tillit; teknisk funktionskvalitet;

    Sammanfattning : Bland dagens framgångsrika organisationer finns det en gemensam nämnare, nämligen kundnöjdhet, och dessa företag jobbar frekvent med att bygga långvariga kundrelationer. För att förstå sina kunder kan företag med hjälp av CRM ta reda på vad som påverkar kunderna positivt till att vilja bli och fortsätta att vara kunder, framförallt på den digitala marknaden. LÄS MER

  4. 4. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Timea Kalman; Emma Simonsson; [2009]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; bibehålla kund; kundvård; kundrelation; kundvärde; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER

  5. 5. Detaljhandlaren ser dig - det handlar om att synas -

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniel Nilsson; Ragnar Persson; Olof Sydmark; [2009]
    Nyckelord :tillit; integritet; informationsteknik; epos; relationsmarknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract This essay aims to bring greater focus on consumer privacy aspects involved in the practise of customer relationship marketing in the retail industry of today. As students in Service Management at Lunds University on Campus Helsingborg we are experiencing that the literature that constitutes the very cornerstones of our education does not deal with the matter of consumer privacy in a sufficient way. LÄS MER