Sökning: "Camilla 2001"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Camilla 2001.

  1. 1. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Interprofessionellt samarbete : - en studie i lärarprofessioners samarbete i relation till särskilda utbildningsbehov i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Camilla Bengtsson; Helena Gren; [2022]
    Nyckelord :Interprofessional collaboration; professional roles of special educational needs teachers and special educational needs coordinators; special educational needs in mathematics SEM; accessible learning environment; inclusion.; Interprofessionellt samarbete; speciallärares- och specialpedagogers yrkesroller; särskilda undervisningsbehov i matematik SUM; tillgänglig lärmiljö; inkludering.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra det interprofessionella samarbetet mellan specialllärare i matematikutveckling, specialpedagog och matematiklärare i relation till särskilda utbildningsbehov i matematik, SUM. Studien belyser samarbbetet genom begreppen interprofessionellt lärande, inkludering och tillgänglig lärmiljö. LÄS MER

  3. 3. Gestaltningsförslag för utemiljön vid samfälligheten Fläderblomman : med utgångspunkt social hållbarhet och ståndortanpassat växtmaterial

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Camilla Magnusson; Susanna Mikkonen Lundahl; [2021]
    Nyckelord :social hållbarhet; ståndortanpassad design; hållbar design; förbättrad boendemiljö; gestaltning av utemiljö;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöks hur utemiljön på samfällighetsområdet Hofterup- Fläderblomman kan bli grönare och mer varierad än vad den är idag. Frågeställningen som besvaras är om boendevärdet på Fläderblomman kan ge en bättre social hållbarhet genom att tillföra mer växtlighet samt vilka växter som är lämpliga för platsens ståndort. LÄS MER

  4. 4. Förståelsen av fenomenet det omedvetna i terapirummet, en kvalitativ uppsats utifrån fem intervjuade terapeuter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Ersta Sköndal Bräcke högskola/S:t Lukas utbildningsinstitut

    Författare :Camilla Stenström; [2021]
    Nyckelord :Psychotherapy; The unconscious; Transmission; Countertransference; Psykoterapi; Det omedvetna; Överföring; Motöverföring;

    Sammanfattning : Inledning: Omedvetna processer är centralt i psykodynamiskt arbete. Idag innebär psykodynamisk terapi flera terapeutiska former, frågan är var det omedvetna tar plats i denna nya ordning? Övergripande syftet med denna undersökning är att beskriva hur psykoterapeuter använder sina teoretiska utgångspunkter om fenomenet det omedvetna i den kliniska praktiken. LÄS MER

  5. 5. Tankar om talböcker : elevperspektiv på Legimus

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Camilla Brink; [2019]
    Nyckelord :Assistive technology; attitude; compensatory aids; Legimus; stigmatization; student perspective; talking book; Assisterande verktyg; attityd; elevperspektiv; kompensatoriska hjälpmedel; Legimus; stigmatisering; talbok;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ur ett elevperspektiv undersöka vilka hinder samt möjligheter som kan identifieras i elevers användande av talböcker samt att få en uppfattning om hur elever uppfattar lärares attityd och kompetens inom detta område. Den metod som jag använt är enkäter som besvarats av elever i åk 4-9 som har ett Legimuskonto. LÄS MER