Sökning: "Caroline Drag"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Caroline Drag.

  1. 6. Matematikundervisning : En studie om varierat arbetssätt i matematikundersvisningen på mellanstadiet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Caroline Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Working methods; ramfaktorteorin and Math Initiative; Arbetssätt; ramfaktorteorin och Matematiksatsningen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva olika arbetssätt som lärare använder i sin matematikundervisning, och vilka faktorer som vissa lärare anser styr vilka arbetssätt de väljer att arbeta med, samt att visa på hur vissa lärare anser att de har ändrat sin undervisning sedan de deltagit i Matematiksatsningen, som är en satsning från regeringen att förbättra matematikundervisningen, eller under sin tid som lärare. I den teoretiska bakgrunden beskrivs ramfaktorteorin, vilket är yttre faktorer som kan påverka skolan som organisation, exempelvis i form av tidsfördelning, klasstorlek och andra ekonomiska resurser. LÄS MER

  2. 7. Faktorer för lönsam ridskola : intervju med åtta ridskolechefer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Caroline Bore; Suzanna Lindström; [2015]
    Nyckelord :ekonomi; ridsport; ideell förening; economy; equestrian sport; nonprofit organization;

    Sammanfattning : Ridning är en av Sveriges största sporter med en halv miljon utövare (SvRF 2014). Cirka en tredjedel av landets invånare kommer enligt Jordbruksverket (2013a) på något sätt i kontakt med hästar. Svenska Ridsportförbundet (SvRF) är ansvarig organisation för sporten och verkar under Riksidrottsförbundet (Risshytt-Collman et al. 2012). LÄS MER

  3. 8. En fängslande kultur : En kvalitativ studie om hur Clas Ohlsons medarbetare tillåter sig engageras och styras av företagskulturen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Katinka Bergengren; Caroline Robertsson; [2014]
    Nyckelord :Företagskultur; Clas Ohlson; Foucault; styrning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Det finns flera exempel på företag som är framgångsrika och som karaktäriseras av att de har en stark företagskultur. En god företagskultur framhålls vara betydelsefull för ett företags anseende och framgång såväl som för medarbetares förbindelse till företaget. LÄS MER

  4. 9. Budskapen julkalendern förmedlar till unga tittare : En kvalitativ textanalys av Hotell Gyllene Knorren

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Caroline Olsson; Julia Jonsson; [2013]
    Nyckelord :genuskonstruktion; stereotyper; barn; julkalender; svensk; Hotell Gyllene Knorren;

    Sammanfattning : Medier har makten att bekräfta eller förneka samhällets uppfattningar. De utgår från saker som vi i stort settär överens om och gör därmed dessa till sanningar. Det är därför viktigt att se över vilka meddelanden mediernager. LÄS MER

  5. 10. You are all winners - En studie om samskapande av värde i maratonresor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Holm; Caroline Rizell; [2013]
    Nyckelord :Sport tourism; maraton; researrangör; konsumtion; co-creation; värdeskapande; interaktioner; relationer; social identitet; behov; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: “ You are all winners” - En studie om samskapande av värde i maratonresor Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2013 Författare: Caroline Rizell & Elin Holm Handledare: Jan-Henrik Nilsson Nyckelord: Sport tourism, maraton, researrangör, konsumtion, co-creation, värdeskapande, interaktioner, relationer, social identitet, behov Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika aktörer är delaktiga i processen för att skapa värde i maratonresor, samt vad som påverkar konsumentens deltagande. Vi utgår ifrån två aktörers perspektiv; researrangörens och konsumentens, utifrån vilka vi skapat följande frågeställningar: Frågeställningar: Researrangörernas del i samskapande av värde i maratonresor; Hur är deras erbjudanden utformade? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Konsumentens del i samskapande av värde i maratonresor; På vilket sätt deltar konsumenten i den värdeskapande processen? Vilka är de bakomliggande drivkrafterna till konsumtion av löparresor? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Metod: En kvalitativ studie med ett tolkningsinriktat perspektiv, där det empiriska materialet utgörs av intervjuer med semistrukturerade och ostrukturerade drag. LÄS MER