Sökning: "Christoffer Lundberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Christoffer Lundberg.
1. Kön och genus i högläsningslitteratur : Ur en lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studier har visat att flickor och pojkar bemöts olika efter liknande beteende, och att högläsning är en viktig del av den tidiga undervisningen. Fokuset i den här studien är därmed att se hur kön och genus porträtteras i ett antal böcker som läses högt i dagens svenska skolor. LÄS MER
2. Kvinnliga vd:s och lönsamhet : En studie om vilken påverkan kvinnliga vd:s har på lönsamheten för bolag noterade på svenska börser.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie ämnar bidra till den rådande jämställdhetsdebatten vad gäller könsdiversitet hos svenska noterade företag där kvinnliga vd:s är underrepresenterade. Syftet är att identifiera om det finns ett samband mellan kvinnliga vd:s och företags lönsamhet. LÄS MER
3. Försvarsmakten och genusperspektivet : en intervjustudie om obalansen i könsfördelningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, FörsvarshögskolanSammanfattning : Issues regarding gender inequality within the Swedish armed forces are previously demonstrated and concluded by researchers. The problem is represented trough an organizational context by factors deemed important to explain the topic in question. LÄS MER
4. CoFramer : Ett diskussionsformat för djupa diskussioner på publika forum med låg Information Overload inspirerat av Philosophy for Children
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med studien är att presentera ett designkoncept för publika diskussioner på nätet med målet att uppnå djupare diskussioner och minska mängden information overload. Arbetet använder metoden Concept Driven Interaction Design (CDID) som går ut på att skapa ett designkoncept utifrån flera olika teorier som appliceras genom interaktionsdesign. LÄS MER
5. How to Advertise in 5 Inches or Less : A Qualitative Study Towards Mobile Advertising
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: With the adoption of smartphones, a new mean of communication emerged for businesses, calling for deep knowledge on how to leverage this profitable direct-link to consumers. However, previous literature has mainly studied the subject from a quantitative standpoint with a theoretical foundation built on traditional advertising, hence, not studying the subject on its own. LÄS MER