Sökning: "Consumer Brand Identification"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Consumer Brand Identification.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Social Media Platforms - The Most Valuable Player? - The role of social media platforms in fostering football fans’ team loyalty

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sofia Granberg; Julia Löfblad; [2023-07-03]
    Nyckelord :Twitter; podcast; e-zine; social media usage; football; fandom; brands; involvement; team identification; attitudinal loyalty; behavioral loyalty;

    Sammanfattning : With football as an increasing business, alongside the rise and importance of user-generated content on social media, this mixed methodological paper analyzes which roles Twitter, podcasts and e-zines usage have for Swedish football fans’ loyalty towards their favorite teams, by utilizing surveys and semi-structured interviews. This paper provides support for positive relationships between social media usage and behavioral fan loyalty, since social media platforms keep fans updated and generate information, especially when there is a geographical distance between the fans and the team. LÄS MER

  3. 3. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER

  4. 4. Real or Fake? The Thin Line Between Consumers’ Perceived Brand Authenticity and Scepticism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sabrina Lungwitz; Maja Sjöstrand; [2022]
    Nyckelord :Socio-Political Activism; Brand Activism; Brand Authenticity; Brand Scepticism; Incumbent Brands; Challenger Brands; Cosmetics Industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this study is to gain a nuanced understanding of consumers’ perceived authenticity of incumbent and challenger brands in the cosmetics industry. To examine the phenomenon, four brands from two different sectors within the cosmetics industry are investigated. LÄS MER

  5. 5. Supporting the Cause: How Can Football Supporters Engage with a Club's Brand Extensions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alessandro Solmi; Peter Moane; [2021]
    Nyckelord :Brand Extensions; Engagement; Interaction; Supporters; Football clubs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Supporting the Cause: How Can Football Supporters Engage with a Club’s Brand Extensions Seminar Date: June 4th, 2020 Course: BUSN39: Degree Project in Global Marketing Authors: Peter Moane and Alessandro Solmi Supervisor: Ekaterini Drosou Thesis Purpose: This research aims at understanding what English supporters of football teams with a small fan base deem important in order to buy, engage or interact with the brand extensions put in place by their favourite club, thereby contributing to the club’s revenue. Methodology: The thesis adopts a relativist ontology and a social-constructionist epistemology, which induced authors to choose a qualitative method and an abductive approach. LÄS MER