Sökning: "Culture and Marketing"

Visar resultat 46 - 50 av 572 uppsatser innehållade orden Culture and Marketing.

  1. 46. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  2. 47. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jenny Widjestam; Amanda Skoglund; Rebecka Enevoldson; [2022]
    Nyckelord :symbols for sex; sexualization of women; marketing communication; digital marketing communication; fast fashion; marketing culture; sexual messages; Symboler för sex; sexualisering av kvinnan; marknadskommunikation; digital marknadskommunikation; fast fashion; marknadsföringskultur; sexuella budskap;

    Sammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER

  3. 48. The transition towards sustainable food systems : A study on the development of aquaponics andits market penetration in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Aleksej Tarasenka; [2022]
    Nyckelord :sustainability transition; transformation; niche-regime; MLP; protective space; niche-regime interaction; hydroponics; RAS;

    Sammanfattning : A food system includes many processes and actors that interact at different levels to maintain human` access to food. As the need for the food increases due to population growth, the activities associated with obtaining the food led to pressure on the environment. LÄS MER

  4. 49. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  5. 50. Standardisering eller lokalisering? : En jämförande studie av två modeföretag i olika prisklassers anpassning i Kina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Odell; [2022]
    Nyckelord :Standardization; localization; China; international marketing; price brackets; expensive; cheap;

    Sammanfattning : Cultural differences lead companies to either standardize or localize their marketing when internationalizing into other countries. The purpose of the study is to gain a deeper and broader understanding of how western brands market themselves in China. LÄS MER