Sökning: "Culture and Marketing"
Visar resultat 46 - 50 av 572 uppsatser innehållade orden Culture and Marketing.
46. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER
47. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER
48. The transition towards sustainable food systems : A study on the development of aquaponics andits market penetration in Sweden
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : A food system includes many processes and actors that interact at different levels to maintain human` access to food. As the need for the food increases due to population growth, the activities associated with obtaining the food led to pressure on the environment. LÄS MER
49. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER
50. Standardisering eller lokalisering? : En jämförande studie av två modeföretag i olika prisklassers anpassning i Kina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Cultural differences lead companies to either standardize or localize their marketing when internationalizing into other countries. The purpose of the study is to gain a deeper and broader understanding of how western brands market themselves in China. LÄS MER