Sökning: "Dela kompetens och erfarenheter"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden Dela kompetens och erfarenheter.
1. “Det här är inte bara barnpassning” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om arbetet med digitala verktyg i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Förskollärare ska sedan 1 juli 2019 arbeta med digitala verktyg enligt läroplanen. Tidigare forskningsresultat visar att förskollärare har olika uppfattningar kring de digitala verktygens betydelse för barns utveckling. LÄS MER
2. Kunskapsöverföringsmetoder inom järnvägsprojektering : En fallstudie av en arkitektur- och teknikkonsultkoncern
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Den samhällsviktiga järnvägsbranschens prognostiserade och upplevda brist på kompetens och behovet att förnya kompetensen kan komma att påverka framtida underhåll, funktion och kvalité på järnvägen. Om åtgärder inte vidtas kan det påverka infrastrukturen samt Sveriges långsiktiga tillväxt och konkurrenskraft. LÄS MER
3. Digitala verktyg i förskolan : Vårdnadshavares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra vårdnadshavares uppfattning av fenomenet digitala verktyg i förskolan. Studien utgår från en fenomenografisk ståndpunkt, där deltagarnas individuella uppfattningar och erfarenheter står i fokus. LÄS MER
4. Teamarbete vid vård i hemmet, ur ett sjuksköterskeperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Background: Because we are living longer today, the need for healthcare is increasing. Therefore, the need for care at home also increases, which can be a challenge for the nurse to provide. Teamwork means that those involved in the patients’ care use their competencies to complement each other. LÄS MER
5. Muntlig interaktion med fokus på aktivt lyssnande : En komparativ studie av svenska som invandrare och yrkesutbildning för invandrare med integrerad språkutbildning
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighetSammanfattning : Detta examensarbete är en kvalitativ studie som ämnar att undersöka och jämföra den övergripande förmågan i muntlig interaktion hos studerande på vuxenutbildningen inom svenska som invandrare och yrkesutbildning med integrerad språkundervisning som läste på nivån motsvarande sfi–kurs D. Studiens syfte är att bidra till forskningsluckorna inom SLA och teorier om samtalsturer. LÄS MER