Sökning: "Digital image correlation"
Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade orden Digital image correlation.
6. Kroppsuppfattning och dess relation till tyngdlyftares och styrkelyftares upplevelse av att tävla i en viktklassidrott : En nationell enkätundersökning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Kroppsuppfattning påverkar vår livskvalitet. Utöver att prestera på tävling behöver tyngdlyftare och styrkelyftare delta på en invägning, där deras kroppsvikt avgör vilken viktklass de tävlar i. LÄS MER
7. Experimental Testing of EPS-foam
Master-uppsats, KTH/HållfasthetsläraSammanfattning : The aim of this master thesis was to investigate the mechanical properties of ExpandedPolystyrene (EPS) through experimental testing. The strain was measured on thespecimen’s surface with Digital Image Correlation (DIC), in order to investigate howthe first principal strain at fracture initiation depends on the loading of the material. LÄS MER
8. Investigation of the basic mechanics of edge cracking in sheet aluminum forming
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknikSammanfattning : As technology is developing in all automotive companies, car body designers have also investigated new materials such as composite and aluminum alloys. Designing modern car structures has also created various challenges in the production process, including formability limitations. LÄS MER
9. Könsstereotyper och könsroller i marknadsföring inom sport- och hälsobranschen : En undersökning kring hur könsstereotypisk reklam inom sport- och hälsobranschen påverkar konsumenters syn på varumärket samt köpintentionen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av könsstereotypisk marknadsföring inom sport- och hälsobranschen. Forskningsfrågorna tar upp effekterna av både könsstereotypisk och icke-könsstereotypisk marknadsföring på varumärkesimage samt hur det påverkar konsumenters köpintention. LÄS MER
10. Vacker på utsidan, trasig på insidan : En studie om unga kvinnors attityd till skönhetsfilter på TikTok
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I dagens snabbt växande sociala medielandskap står vi inför etiska frågor som ännu inte har diskuterats tillräckligt i takt med den digitala utvecklingen. Sociala medier spelar en betydande roll i att upprätthålla och sprida skönhetsideal på en skala vi aldrig tidigare skådat. LÄS MER