Sökning: "E COMMERCE"

Visar resultat 21 - 25 av 1600 uppsatser innehållade orden E COMMERCE.

  1. 21. Customer churn prediction in a slow fashion e-commerce context : An analysis of the effect of static data in customer churn prediction

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Luca Colasanti; [2023]
    Nyckelord :Survival Analysis; Time To Event prediction; Churn retention; Machine Learning; Deep Learning; Customer Clustering; E-commerce; Analisi di sopravvivenza; Previsione del tempo a evento; Ritenzione dall’abbandono dei clienti; Apprendimento automatico; Apprendimento profondo; Segmentazione della clientela; Commercio elettronico; Överlevnadsanalys; Tid till händelseförutsägelse; Churn Prediction; Maskininlärning; Djuplärning; Kundkluster; E-handel;

    Sammanfattning : Survival analysis is a subfield of statistics where the goal is to analyse and model the data where the outcome is the time until the occurrence of an event of interest. Because of the intrinsic temporal nature of the analysis, the employment of more recently developed sequential models (Recurrent Neural Network (RNN) and Long Short Term Memory (LSTM)) has been paired with the use of dynamic temporal features, in contrast with the past reliance on static ones. LÄS MER

  2. 22. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  3. 23. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  4. 24. Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? : En kvalitativ studie om hur mobile augmented reality (MAR) kan vara ett behjälpligt digitalt verktyg för att modifiera returbeteendet hos konsumenter vid onlineköp

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sivan Dana; Alina Music; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; digitization; virtual fitting rooms; Mobile Augmented Reality MAR ; return behavior; E-handel; modebranschen; digitalisering; virtuella provrum; Mobile Augmented Reality MAR ; returbeteende;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sivan Dana, Alina Music Titel: Hur kan konsumentens returbeteende vid onlineköp minimeras med stöd från det digitala verktyget mobile augmented reality (MAR)? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: E-handel, modebranschen, digitalisering, virtuella provrum, Mobile AugmentedReality (MAR), returbeteende Teoretisk utgångspunkt: The Theory of Planned Behaviour Syfte: Syftet med studien är att med hjälp av kvalitativ metod undersöka hur konsumentersreturbeteende kan minimeras med användning av Mobile Augmented Reality (MAR). LÄS MER

  5. 25. Exploring the use of mobile warehouses in midsized urban and rural regions for last-mile transportation

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Mfon Etuk; Radu Ștefan Mihai; [2023]
    Nyckelord :Mobile Warehouse; Last-Mile Logistics; Supply Chain; Logistics; Distribution;

    Sammanfattning : Abstract: Efficient last-mile transportation is a continuous difficulty for businesses, particularly in e-commerce, necessitating the development of creative solutions. This thesis investigates the use of mobile warehouses in mid-sized urban and rural areas to help with this problem. LÄS MER