Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Köpintentioner i den moderna E-handeln : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar köpintentioner av träningskläder i en e-handel för kvinnor i generation Y och Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Elin Wallin; Amanda Ahlström; [2018]
    Nyckelord :Köpintention; Generation Y; Generation Z; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Shoppingmiljön för detaljhandeln har genomgått stora förändringar under de senaste åren. Realisationer samt kampanjer blir att vanligare och mer frekvent förekommande samtidigt som stora delar av konsumenternas olika produktköp numera sker allt mer via internethandeln istället för i fysiska butiker. LÄS MER

  2. 12. ”Kreativa medarbetare sökes” – En studie om huruvida kreativitet på en reklambyrå kan prediceras utifrån typ av regulatory focus, typ av motivation och grad av öppenhet för erfarenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josefine Wallin; Elin Altergård; Vanja Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Kreativitet; regulatory focus; motivation; öppenhet för erfarenhet; reklambyrå; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aimed to explain whether it is possible to predict Creativity based on the variables Regulatory Focus style, Motivation style and Openness for Experience since the trait creativity can be troublesome to measure. The ambition was that companies will find this information useful when recruiting new co-workers, handling employees and when dealing with cooperation matters. LÄS MER

  3. 13. Miljöhänsyn i reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elin Wallin; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; semiotik; reklam; intertextualitet; marknadsföring; communication; semiotics; advertising; intertextuality; marketing;

    Sammanfattning : Förmedling av olika budskap i reklam genom användandet av visuella retoriska begrepp är en metod som kan utföras på olika sätt. Syftet är att analysera hur visuella retoriska begrepp används för att förmedla miljöhänsyn i reklambilder. LÄS MER

  4. 14. En gemensam verklighet? : En mediaanalys om medias gestaltningsmakt av asylsökande flyktinggrupper i Sverige. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Elin Wallin; [2015]
    Nyckelord :agenda-setting theory; asylum seekers; case study; framing theory; the media; media analysis; refugees; refugee groups.;

    Sammanfattning : In today’s society media constitutes an arena with the opportunity for social communication. The arena is made up of subjective opinions that often leads to free debates about the subjects written about. The recent refugee situation has been highlighted in Swedish media during 2015 and has received widespread attention from various media outlets. LÄS MER

  5. 15. Sex- och samlevnadsundervisning på gymnasiet - En interventionsstudie

    Magister-uppsats,

    Författare :Elin Strandell Lindholm; Emma Wallin; [2014-09-26]
    Nyckelord :sex- och samlevnadsundervisning; adolescens; gymnasiet; didaktik; barnmorska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att ungdomar idag inte är nöjda med den sex- och samlevnadsundervisning de får i skolan. Många ungdomar uppfyller inte de kunskapskrav som finns i årskurs nio rörande sex och samlevnad. Det finns studier som tyder på att den obligatoriska sex- och samlevnadsundervisningen lär ut felaktig kunskap. LÄS MER