Sökning: "Extern kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 344 uppsatser innehållade orden Extern kommunikation.

  1. 16. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 17. Vertikal kurering? : Kureringen hos vertikalt integrerade digitala abonnemangstjänster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Andersson; [2023]
    Nyckelord :Kurering; Vertikal integration; Strömningstjänster; Bokmarknaden; Gatekeeper; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker sambandet mellan kurering och vertikal integration i strömningstjänster på den svenska bokmarknaden. Det empiriska materialet består av en intervju med strömningstjänsten Storytel, intervjuer med tre svenska förlag samt extern kommunikation från BookBeat och Storytel. LÄS MER

  3. 18. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  4. 19. Konsten att förmedla finansiell kompetens genom förtroendeskapande kommunikation : En kvalitativ studie om att erhålla extern finansiering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Carolina Ehrensvärd; Josefin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Small businesses; Conveying; Financial literacy; Trust building communication; Financing; Entreprenörskap; Småföretag; Förmedling; Finansiell kompetens; Förtroendeskapande kommunikation; Finansiering;

    Sammanfattning : Each year, millions of small businesses are established, and individuals that engage in entrepreneurial activities continue to increase significantly. In order for small businesses to be able to grow, external financing is required. Previous research has primarily focused on how financial literacy impacts performance and enables access to finance. LÄS MER

  5. 20. Hur finansiell argumentation påverkar hållbarhetsinitiativ : En kvalitativ studie om Nordea

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Benthe; Isack Berg; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsinitiativ; miljöinitiativ; sociala initiativ; finansiella argument; risk;

    Sammanfattning : Tidigare forskning framhåller nutida organisationers behov av att implementera hållbarhetsinitiativ i sin verksamhet för att vara en relevant marknadsaktör. Det grundläggande vinstsyftet i företagsvärlden leder till att finansiell argumentation utgör en väsentlig del av besluten som fattas inom bolagsstyrning. LÄS MER