Sökning: "Förpackning design"

Visar resultat 16 - 20 av 83 uppsatser innehållade orden Förpackning design.

  1. 16. Förpackningsdesign- mediet som räddar klimatet? : Ett explorativt experiment om hållbarhetskommunikation i förpackningsdesign.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elza Cedergren; Emma Landén Lavendell; [2021]
    Nyckelord :förpackningsdesign; hållbarhet; semiotik; designteori; rengöringsmedel;

    Sammanfattning : People's need for consumption has led to rapidly escalating problems affecting animals and nature. The market's response to environmental threats includes increased interest in sustainability and, as far as possible, the exclusion of toxic products. LÄS MER

  2. 17. Development of ESD paperboard laminate : A material study with focus on coating and design

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap

    Författare :Rebecka Larsson; [2021]
    Nyckelord :Iggesund Paperboard; Holmen; ESD; paperboard-packaging; coating; design; prototype; nanographite; nanocellulose; biobased materials; sustainable packaging.; Iggesund Paperboard; Holmen; ESD; kartongförpackning; bestrykning; design; prototyp; nanografit; nanocellulosa; biobaserade material; hållbar förpackning.;

    Sammanfattning : Due to the rapid development of technology, electrical products are being shipped all over the world. The electronic components have gotten greater in capacity but are smaller in size, making them sensitive to electrostatic discharge (ESD). ESD packaging protects sensitive components from electrostatic discharge and electrical fields. LÄS MER

  3. 18. Branding, förpackning och genus : En uppsats om parfymindustrins strategier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Susanna Fält; [2021]
    Nyckelord :perfume; branding; graphic design; packaging design; strategic communication; visual communication; semiotics; visual rhetoric; gender; parfym; branding; grafisk design; förpackningsdesign; strategisk kommunikation; visuell kommunikation; semiotik; visuell retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur parfymproducenter väljer att visuellt kommunicera sina varumärken och designa förpackningar. Detta utförs genom visuell retorik där studien undersöker de strategier som använts i reklam samt hur brandingen återspeglas i förpackningsdesignen. LÄS MER

  4. 19. Könsneutrala hudvårdsförpackningar - Varför är de nödvändiga? : En kvalitativ studie på hur kön gestaltas i hudvårdsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elina Wallménius; [2021]
    Nyckelord :genusforskning; genusnormer; visuell kommunikation; semiotik; normkritisk design;

    Sammanfattning : Hudvårdsförpackningar idag fokuserar nästan uteslutande på att gestalta något av de olika genusnormerna i deras förpackningar. Detta kan leda till att individer som inte identifierar sig med något av dessa genus blir obekväma att införskaffa dessa förpackningar oavsett om produkten är bra för deras hud eller ej. LÄS MER

  5. 20. E-handelsförpackningens betydelse för kundbaserat Brand Equity : Hur styrkan i ett varumärke kan byggas med en varumärkesanpassad förpackning vid E-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lampeitl; [2020]
    Nyckelord :Teritary packaging; E-commerce; Customer-based Brand Equity; Brand Equity Dimensions; Brand Value Chain; Brand Metrics;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att experimentellt undersöka om det finns en varumärkesbyggande påverkan vid varumärkesanpassad distributionsförpackning. Teoretiskt har studien utgått från teorier inom kundbaserat varumärkeskapital med utgångspunkt från teorin om Brand EquityDimensions och Brand Value Chain-modellen. LÄS MER