Sökning: "Fiktivt företag"

Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden Fiktivt företag.

  1. 6. Dimensionerande data för nya kundanslutningar och större nybyggnadsområden inom fjärrvärme

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Timmy Lay; Isabelle Lalander; [2021]
    Nyckelord :Fjärrvärme; servisledning; dimensionerande värmeeffekt; effektdimensionering; DVUT; säkerhetsmarginaler; effektsignatur; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Idag dimensioneras servisledningar i Malmö/Burlövs fjärrvärmenät baserat på en efterfrågad värmeeffekt från fastighetsägare eller byggföretag som E.ON (fjärrvärmeleverantören) i sin tur möter upp med en passande rördimension. LÄS MER

  2. 7. Förändras ledarskapet när det sker på distans? : En studie om chefers upplevelse av ledarskapets förändring till distansarbete på ett IT-företag till följd av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mira Pelkonen; Ronja Lundqvist; [2021]
    Nyckelord :leadership; virtual teams; adaptive leadership; situational leadership; E-leadership; ledarskap; virtuella team; adaptivt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; E-ledarskap;

    Sammanfattning : Covid-19 is a virus that has been rapidly spreading throughout the entire world from the start of 2020 and continued even during 2021. In a little bit over a year Sweden had more than one million confirmed cases of Covid-19. LÄS MER

  3. 8. Upp till bevis : En studie om hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av abstrakt och konkret kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Holmgren; Kristoffer Tollin; [2019]
    Nyckelord :Hållbar marknadsföring; abstrakt kommunikation; konkret kommunikation; konsumentmarknadsföring; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Med en växande medvetenhet om hållbarhet hos konsumenter är det allt viktigare för företag att förstå hur deras hållbara kommunikation påverkar konsumenters attityder till företag och deras produkter. Marknadsförare använder i praktiken två typer av hållbar kommunikation: abstrakt och konkret kommunikation. LÄS MER

  4. 9. Övergången till IFRS 16 : En studie av detaljhandelsföretag och flygbolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adna Dahir Ali Elmi; Gorgees Yalda; [2019]
    Nyckelord :Leasing; operating lease; IAS 17; IFRS 16; the constructive capitalization model; Leasing; operationell leasing; IAS 17; IFRS 16; konstruktiva kapitaliseringsmodellen;

    Sammanfattning : Leasingstandarden IAS 17 har motstått en del kritik eftersom företag har kunnat ta del av fördelarna av operationell leasing då både leasade tillgångar och motsvarande skulder har effektivt hållits utanför balansräkningen med endast not-upplysningar om framtida leasing skyldigheter. Under 2005 uttrycktes oro över brist på öppenhet och information gällande leasingförpliktelser av US Securities and Exchange Commission (SEC), något som redan bekymrade investerare och andra intressenter. LÄS MER

  5. 10. Företagsvärdering i samband med generationsskifte

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Oskar Jansson; [2019]
    Nyckelord :värdering; pris; värde; rättvisa; överlåtare; övertagare;

    Sammanfattning : Att göra ett generationsskifte på en lantbruksfastighet idag är inte helt enkelt eftersom det rör sig om stora summor pengar som är inblandade i dessa processer, samtidigt så har värdet på lantbruksfastigheter ökat kraftigt de senaste åren. Detta gör att det finns en stor latent skatteskuld som kan skapa problem för en övertagare att bedriva ett lönsamt företag på fastigheten. LÄS MER