Sökning: "Fogg Behavior Model"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Fogg Behavior Model.

  1. 6. Applying persuasive design to increase engagement in sustainability-related projects : A case study of a climate change adaptation project’s website

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Arian Zamanian; Huihong Yang; [2022]
    Nyckelord :Persuasive design; Sustainability; Theory of Planned Behavior; Fogg Behavior Model; User engagement; Persuasive design; Hållbarhet; Teorin för Planerat Beteende; Foggs Beteende Modell; Användarengagemang;

    Sammanfattning : A website’s foundation should be its usability and its user engagement. Designers can go further and persuade users. The design practice of persuasive design revolves around affecting people indirectly by changing attitudes or behaviors through product features or service characteristics. LÄS MER

  2. 7. Santa's little helper : En kvalitativ intervjustudie om persuasive technology inom ekologisk hållbarhet.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sara Rynefors; Anna Woodcock; [2022]
    Nyckelord :persuasive technology; ecological sustainability; challenges; ICT-applications; Fogg Behavior Model for Persuasive Design; qualitative interview study.;

    Sammanfattning : The climate change that has been noted since industrialism and that we see today are widespread, rapid and increasingly clear. In order to keep the earth within its planetary boundaries, research is focusing on different solutions, where technological development is a leading component. LÄS MER

  3. 8. Länge leve nyheterna : En kvalitativ studie om äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Maria Hjelm; Irma Lagumdzija; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Digital news service; Fogg Behavior Model; Triggers; User Diary; Interaktionsdesign; Digital nyhetstjänst; Fogg Behavior Model; Triggers; Dagböcker;

    Sammanfattning : Studien har för avsikt att undersöka äldres känslor inför användning av digitala nyhetsmedier samt hur en interaktionsdesigner kan arbeta proaktivt för delaktighet i samhällsdebatten, när fysisk nyhetsdistribution fasas ut och digital distribution är det som kvarstår. En utgångspunkt i studien är att äldre individer ofta besitter förmågan att använda digitala medier, men har låg motivation. LÄS MER

  4. 9. Styrning av informationssäkerhet vid hemarbete : En fallstudie om styrning av informationssäkerhet i förhållande till hemarbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Patrik Palmgren; Per Schylström; [2021]
    Nyckelord :information security; information security governance; compliance; work from home; informationssäkerhet; informationssäkerhetsstyrning; efterlevnad; hemarbete;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har organisationer med hjälp av digitaliseringen genomgått en omställning från kontorsarbete till hemarbete i en större utsträckning än tidigare. Förflyttningen av personal till hemmet och nya kommunikationskanaler har lett till en ökad hotbild gentemot organisationer och dess medarbetare som arbetar med känslig information. LÄS MER

  5. 10. Vad får användare att spara i Dreams?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Erica Hellberg; Therese Lindström; [2021]
    Nyckelord :persuasive system design model; Foggs beteendemodell; sparbeteende; Dreams; design; persuasive design; bank;

    Sammanfattning : The younger generation shows a different consumption behavior compared to previousgenerations where the attitude towards debt and loans is more relaxed. In addition, manypeople also experience difficulties with saving money and the human brain is a major factorin the connection between money and consumption behavior. LÄS MER