Sökning: "French L2"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden French L2.

  1. 6. Till försvar av giljotinen : En normativ studie om det jakobinska skräckväldet i revolutionära Frankrike 1793–1794

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Elias Olsson; [2021]
    Nyckelord :jakobinklubben; Jakobiner; volonté générale; suveränen; sociala fördraget; dygd; terror; skräckvälde;

    Sammanfattning : B-uppsats i statsvetenskap av Elias Olsson, vt-2021, Handledare: Alesia Rudnik.               ”Till försvar av giljotinen, En normativ studie om det jakobinska skräckväldet i revolutionära Frankrike 1793–1794” Syftet med denna studie är att utforska hur Robespierre argumenterade för användningen av statligt revolutionärt våld i syftet att grundlägga ett nytt politiskt system, och utveckla hur dessa begrepp uppstår i en modern kontext. LÄS MER

  2. 7. L?influence de l?�ge de d�but d?acquisition et de l?input linguistique sur l?apprentissage du FLE : Une �tude empirique d?�tudiants su�dois du lyc�e et de l?universit� au niveau A2

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Elin Öberg; [2021]
    Nyckelord :SLA; French L2; starting age; input; level A2; formal setting; grammar; vocabulary; Pearson r coefficient; multiple regression analysis; ALS; français L2; âge de début d acquisition; input; niveau A2; environnement formel; grammaire; vocabulaire; coefficient r de Pearson; analyse de régression multiple;

    Sammanfattning : In the light of recent findings regarding age and cumulative language exposure in the domain of Second Language Acquisition, the present study examines how starting age and linguistic input influences Swedish learners of French in a formal instructional setting. In contrast to natural settings, research suggests that a younger starting age in formal settings does not result in more advanced long-term competences in the target language. LÄS MER

  3. 8. Discours interactionnel entre apprenants dans le cadre de l’enseignement secondaire : L’utilisation de stratégies communicatives en français langue étrangère par des apprenants anglophones

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Franska

    Författare :Martina Simone Kopf; [2020]
    Nyckelord :communication strategies; direct strategies; French as foreign language; indirect strategies; interactional strategies; verbal interactions; Français langue étrangère; interactions verbales; stratégies communicatives; stratégies directes; stratégies indirectes; stratégies interactionnelles;

    Sammanfattning : L'objectif de la présente étude était d'examiner l'utilisation des stratégies communicatives (SC) dans les interactions verbales entre apprenants de français langue étrangère dans le secondaire. À cette fin, un corpus contenant les interactions verbales de 36 apprenants de français de quatre écoles secondaires différentes du Royaume-Uni a été sélectionné et analysé pour les SC, en s'appuyant sur la taxonomie de Dörnyei et Scott (1997) utilisant une optique interactionniste. LÄS MER

  4. 9. ALTERNANCE CODIQUE EN FRANÇAIS L3. Étude de la production orale d'apprenants russophones en Biélorussie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Jakob Hilding; [2019-02-20]
    Nyckelord :franska; l acquisition d une L3; influence translinguistique; alternance codique; la langue française; la langue russe; la langue biélorusse; språkinlärning; kodväxling; ryska språket; franska språket;

    Sammanfattning : The aim of the present essay is to contribute to the understanding of cross-linguistic influence in general, and more precisely in the acquisition of French L3 by Russianspeaking learners. Williams & Hammarberg (1998) put forward that the source languages, L1 and L2, take on different roles during oral L3 production of multilingual speakers, either as supplier or instrumental. LÄS MER

  5. 10. Comprendre et interpréter la conversation familière en français - Une étude qualitative de six apprenants avancés suédophones

    Master-uppsats, Lunds universitet/Franska; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Simone Morehed; [2017]
    Nyckelord :Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how advanced Swedish-speaking learners of French understand and interpret conversations in French. Based on a conversation analysis of two conversations with native speakers of French, two experiments were conducted. LÄS MER