Sökning: "Håkan Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Håkan Gustafsson.
1. Barnets Bästa : Om konstruktionen av barnets bästa, normers inverkan samt konsekvenser för barns rättssäkerhet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : This essay takes aim on the issue that the concept of the best interest of the child has no distinct legal definition. This essay means to explore how the concept is constructed by the social workers in investigations about custody, accommodation and contact. LÄS MER
2. "Vi är ju också insatsstyrda [...] det är ju svårt med såna begrepp som ensamhet" : Tio biståndshandläggares syn på ofrivillig ensamhet bland äldre
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to explore care managers view on loneliness among elderly and to examine what interventions they proposed. Ten qualitative interviews were conducted with care managers from nine municipalities in the region of Skåne. LÄS MER
3. Olydnad som motstånd : Utomparlamentariska rörelsers rättsliga strategier och verktyg för hållbar aktivism
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : The study aims to investigate how activists using civil disobedience strategically use the legal system to legitimize and raise awareness of their causes. The study will also examine how individual activists are affected and how they create long-term and sustainable activism. LÄS MER
4. Managing Opperational Supplier Relationships
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Background: The Company is in process of increasing the level of centralisation to make use of the economy of scale and get a stronger buying position. A common supplier relationship process on operational level is part of this process. LÄS MER
5. Vygotskij och Leontjev om lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om de sovjetiska psykologerna Vygotskij och Leontjevs teoretiska perspektiv på lek, så som Vygotkji presenterar sin teori i förläsningen Lekens roll i barnets psykiska utveckling 1933 (1981) och så som Leontjev presenterar sin teori i artikeln Lekens psykologiska grundvalar i förskoleåldern 1944 (1982). Den här uppsatsen bygger på en kvalitativ hermeneutisk textanalys av dessa två källor, och ställer sig frågan vad Vygotskijs och Leontjevs teorier betyder? Analysen anlägger dels ett hermeneutiskt historiskt perspektiv och dels ett nutids historiskt pedagogiskt perspektiv. LÄS MER