Sökning: "Hofstede’s Culture Theory"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Hofstede’s Culture Theory.

  1. 16. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Andersson; Linda Hedlund; Hanna Skoglund; [2016]
    Nyckelord :Visual merchandising; Culture; Culture of Sweden; Adaptation; Geert Hofstede; Hofstedés cultural dimensions; Butikskommunikation; Kultur; Kultur i Sverige; Anpassning; Geert Hofstede; Hofstedés kulturdimensioner;

    Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte?  En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur.   Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER

  2. 17. How National Values Influence Entrepreneurial Behaviour: A Case Study of India and Sweden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Johan Bjurman Bergman; Hugo Malmén Brodd; [2014]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Culture; National Values; India; Sweden;

    Sammanfattning : Entrepreneurship as a key driver of economic development is a notion that has gained traction in past decades. In addition, female entrepreneurship has been shown to encourage societal development and reduce gender inequality. LÄS MER

  3. 18. 13 years - Freedom or Security? : A theory testing case study about how cultural dimensions of job motivation are related to organizational structure in the military

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Försvarshögskolan

    Författare :Helena Bergström; [2014]
    Nyckelord :Hofstede; culture; motivation; organizational structure; military;

    Sammanfattning : In a world where multinational cooperation and cross-cultural challenges are part of daily life, understanding cultures has become increasingly important. That people and organizations develop together might seem obvious, but that culture can be studied to understand the structure and approach of organizations, is perhaps less so. LÄS MER

  4. 19. Jämställdhet som norm och lönsamhet : En uppsats om Folksams jämställdhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rand Nezamaldin; Rebecka Åhlander; [2014]
    Nyckelord :Culture; Leadership; Folksam; Gender Equality; Business; International; Hirdman; Hofstede s Cultural Dimensions Theory; Institutional Theory; Sweden; Norway; USA.; Kultur; Ledarskap; Folksam; Jämställdhet; Företag; Internationellt; Hirdman; Hofstedes kulturdimensionsteori; Institutionell teori; Sverige; Norge; USA.;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur de ansvariga för jämställdhetsarbetet på Folksam arbetar med jämställdhet. Syftet är även att undersöka vilka normer och kulturer som kan påverka deras jämställdhetsarbete. LÄS MER

  5. 20. Affärskulturella skillnader på en globaliserad marknad : en studie kring affärskulturella skillnader mellan Sverige och Japan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carl-Jacob Lernäs; [2013]
    Nyckelord :Affärskultur; Etableringsstrategi; Ekonomi; Internationalisering; Kultur; Japan; Sverige;

    Sammanfattning : Japan är en av Sveriges viktigaste exportmarknader och en av de största ekonomierna i världen. Det finns en lång historia av handel mellan länderna och de flesta stora svenska företag finns representerade i Japan. LÄS MER