Sökning: "Hur lär vuxna"

Visar resultat 11 - 15 av 120 uppsatser innehållade orden Hur lär vuxna.

  1. 11. Utforskandets natur i rytmikpedagogik: En kvalitativ studie om fem rytmikpedagogers förhållningssätt till utforskande i sin rytmikundervisning med äldre tonåringar och yngre vuxna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Jonna Glennåker; [2021]
    Nyckelord :Lära musik genom kroppen; Musikpedagogik; Musikundervisning; Påverkansfaktorer i undervisning; Rytmikpedagogik; Rytmikmetoden; Utforska; Utforskande i rytmik; Undersöka; Utbildningsvetenskap; Educational science; Explore; Exploration in eurythmics; Eurythmics; Embodiment in music learning; Factors of impact in teaching; Music pedagogy; Music teaching; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine how teachers of eurythmics describe and relate to the concept of exploration in their teaching, as well as examine how this exploration takes place in their teaching. The study also examines how teachers relate learning to exploration and what factors may have an impact on this. LÄS MER

  2. 12. Tygelspänningens påverkan på hästens beteende

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Tabitha Aeria-Nordgren; Victoria Berg; [2021]
    Nyckelord :tygelspänning; häst; inlärning; beteenden; rein tension meter;

    Sammanfattning : Denna studie fördjupar sig i tygelspänning och hur denna påverkar hästens beteende samt vilka oönskade beteenden som uppkommer i samband med träning. Andra studier har visat att orsaken till oönskade beteenden kan bero på olika typer av bett, ryttarens kunskap samt vilka metoder som används för att träna hästen. LÄS MER

  3. 13. I den fria leken får vi göra vad vi vill! : En kvalitativ studie om den fria lekens innebörd för barnen, med betoning på lärande och pedagogens deltagande i den fria leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Elsa Teklab; Sara Strömberg; [2021]
    Nyckelord :the importance of play; children s perspective; childhood sociology; free play; after-school centre.; vikten av lek; barns perspektiv på lek; barndomssociologi; den fria leken; fritidshemmet.;

    Sammanfattning : This study focuses on children’s perception on free play in relation to their learning and how they perceive the presence of a pedagogue and its role in the play. To answer the study's research questions, we conducted a qualitative study in which interviews were used as a data collection method. A total of 17 children in grade 3 were interviewed. LÄS MER

  4. 14. Bland bokstäver och troll : En kvantitativ studie om förskollärares syn på högläsning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Gunilla Öhlund; Petra Ahlgren; [2021]
    Nyckelord :Förskollärare; språkutveckling; högläsning; miljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få ökad kunskap om förskollärares syn på sina arbetssätt och förhållningssätt kring barnens språkutveckling vid högläsning. Vi upplever att högläsning är en central del i barnens språkutveckling och uppfattar att många förskollärare saknar kompetens inom området. LÄS MER

  5. 15. Hur förskollärare stödjer barn med inlärningssvårigheter : Med utgångspunkt från språk och matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Adolfsson Emma; [2021]
    Nyckelord :Preschool children; Support; Difficulties; Mathematics; Language; Förskolebarn; stöd; svårigheter; matematik; språk;

    Sammanfattning : Syftet för detta arbete har varit att se hur personal inom förskolor kan stödja barn som har svårigheter inom matematik och språk. Men också om det går att tydligt se och om man kan diagnotisera svårigheterna. LÄS MER