Sökning: "Impulse buying"
Visar resultat 31 - 35 av 63 uppsatser innehållade orden Impulse buying.
31. Kognitiv dissonans hos män som köper sex
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Den transnationella sexhandeln med strukturella och ekonomiska betingelser som har sin grund i fattigdom i andra länder, är en utmaning för polisen och socialarbetare då denna grupp ofta befinner sig utom räckhåll för välfärdsarbetare i Sverige (Månsson, 2018). Tidigare forskning har visat att sexköpare styr efterfrågan på prostituerade och därmed ökar antalet personer utsatta för trafficking (Mendes Bota, 2014). LÄS MER
32. Your order has been shipped : A quantitative study of impulsive buyingbehavior online among Generation X and Y
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Internet and smartphones enable people to purchase online independent of time and place, and this have resulted in that impulsive purchases on the internet have increased. Different generations have been described to be more or less susceptible to impulse buying. LÄS MER
33. Hedonic Motives: Influencing players’ impulse buying purchases of virtual goods
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: This thesis aims to investigate the broad and well-established phenomenon of impulse buying from a different and unexplored angle. Furthermore, it seeks to explore if players purchase virtual goods on impulse. LÄS MER
34. Do you give in to your inner shopaholic? : A study of influencers impact on consumers mobile impulse buying behavior
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Influencer marketing has become a significant marketing tool for companies since the profession as an influencer is emerging. Especially on Instagram as it is one of the biggest social media platforms for influencers. This results in a change for followers also being consumers since more products are being marketed through Instagram. LÄS MER
35. Köper du, köper jag : En studie om hur influencers påverkar impulsköp genom sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur interaktion med och bekräftelse av opinion leaders påverkar konsumenters impulshandlande genom företags marknadsföring via s-commerce. Denna studie genomfördes således för att tydliggöra om influencers genom olika faktorer kan påverka impulsköp online. LÄS MER