Sökning: "Impulse buying"

Visar resultat 26 - 30 av 63 uppsatser innehållade orden Impulse buying.

  1. 26. Från att konsumera medier till att konsumera varor : En studie om hur Instagram-användare upplever och förhåller sig till konsumtion på applikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Stålbalk Brodin; Rita Malkhasian; [2020]
    Nyckelord :E-shopping; Social commerce; E-commerce; Marketing; Social media; Instagram; User-generated content; Impulse buying; Instagram-shopping; Triangulation; E-handel; Marknadsföring; Sociala medier; Instagram; Konsumentgenererat innehåll; Impulsköp; Instagram-shopping; Triangulering;

    Sammanfattning : In a short period of time, the internet has become more of an essential asset for people to perform their daily tasks. With the consumption of products and services reaching an all-time high, impulse buying has become a growing issue. Instagram is one of the world’s most popular social media platforms and recently launched new shopping functions. LÄS MER

  2. 27. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabelle Pondro; Isabell Olofsson; Donjeta Bibaj; [2020]
    Nyckelord :Buying process; Buying decision; Buying behavior; E-commerce; Social media; Consumers behavior.; Köpprocess; Köpbeslut; Köpbeteende; E-handel; Sociala medier; Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER

  3. 28. Kvinnors impulsköp av modevaror online

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emelie Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying; impulse purchase; online consumer behaviour; boredom; flow experience; website design; impulse buying tendency.;

    Sammanfattning : Digitalization is growing fast, which has a large influence on the constantly transforming e-commerce. This also affects consumer behaviour and the factors that influence consumers to complete an impulsive purchase. LÄS MER

  4. 29. Online visual merchandising på shoppingappar : En studie om miljömässiga elements påverkan på impulsköpsbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Berg; Lina Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Impulse buying behavior online; Online Visual Merchandising; OVM; environmental elements; shopping apps; visual expression; clothing industry; visual store communication; e-commerce merchandising; Impulsköpbeteende online; Online Visual Merchandising; OVM; miljömässiga element; shoppingappar; visuellt uttryck; klädbranschen; visuell butikskommunikation; e-commerce merchandising;

    Sammanfattning : Impulse purchases on mobile applications are an important source of income for clothing companies in today's society. Thoughtful store communication on shopping apps is therefore necessary in the competitive clothing industry. LÄS MER

  5. 30. The influence of celebrity endorsement through social media on impulsive buying in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Halima Abedin Jitu; MD Atiqur Rahman; [2020]
    Nyckelord :Celebrity; Consumer behavior; Endorsement; Impulsive buying; Social media.;

    Sammanfattning : Aim The authors seek to explore the impact of celebrity endorsement through social media on consumer behavior, specifically on impulsive buying. Methodology The quantitative research approach was adopted, and a questionnaire was administered to university students in 3 cities (Gavle, Uppsala, and Stockholm). LÄS MER