Sökning: "Industri organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden Industri organisation.

  1. 1. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Anton Öreberg; Anton Nyberg; [2023]
    Nyckelord :digitalisation; digitalization; digital transformation; industry 4.0; manufacturing industry; challenges; barriers; digitalisering; industri 4.0; tillverkningsindustri; utmaningar; barriärer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER

  2. 2. Implementeringen av IIoT och dess påverkan på industrisektornscybersäkerhet : En litteraturstudie på hur dataintrång efter implementering av IIoTpåverkar organisationer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Alexander Söderberg; Gustav Backlund; [2023]
    Nyckelord :IIoT; Cybersecurity; Management; Industry 4.0; IIoT; Cybersäkerhet; Management; Industri 4.0;

    Sammanfattning : Denna studie tillhandahåller en undersökning av områdetIndustriella Sakernas Internet (IIoT) som implementeras hosföretag och hur IIoT kan påverka företags cybersäkerhet.Denna undersökning är avgränsad till tre olikanyckelområden, dessa är IIoT, cybersäkerhet samtmanagement. LÄS MER

  3. 3. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Adam Fredén; Marcus Svanström; [2023]
    Nyckelord :Transportskador; hanteringskador; kvalitetsbrister; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER

  4. 4. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  5. 5. Hur medarbetare motiveras till att bidra med inkrementella innovationer : En fallstudie inom tillverkningsindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Sällström; Joakim Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Inkrementell innovation; Inre motivation; Yttre motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund- Innovation är viktigt för samtliga organisationer för att behålla relevans, öka konkurrenskraft och lönsamhet genom att förbättra befintliga produkter och tjänster. Innovation kommer från samtliga medarbetare inom en organisation och det blir därav viktigt för företagen att förstå vad det är som motiverar medarbetarna. LÄS MER