Sökning: "Instrumental Teaching"

Visar resultat 11 - 15 av 115 uppsatser innehållade orden Instrumental Teaching.

  1. 11. Scaling Up Digital Transformation in Education: An Exploration of Teachers’ Capabilities in Implementing Distance Learning in Southeast Sulawesi, Indonesia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Dina P. Pelenkahu; [2022]
    Nyckelord :Distance learning; digital transformation; teachers’ experiences; capability approach; Sulawesi; Indonesia; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the pandemic, teachers are forced to implement distance learning and equipped themselves with digital skills to accommodate the sudden shift from instructional classroom activities to digital and more innovative teaching and learning practices. To ensure that teachers can adapt and innovate during this disrupted era, an exploration of teachers’ experiences, challenges, and opportunities for quality training and capacity building during the distance education implementation need to be unpacked. LÄS MER

  2. 12. Hur arbetar violinlärare på musikhögskola med ergonomi?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Nils Grafö; [2022]
    Nyckelord :ergonomics; violinist; violin; work-related injury; work-related illness; college of music; teaching; ergonomi; violinist; violin; arbetsskada; arbetsrelaterad ohälsa; musikhögskola; undervisning;

    Sammanfattning : Att vara violinist ställer stora krav på den enskilde eftersom yrket för med sig betydande risker för att råka ut för arbetsrelaterad ohälsa. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur violinlärare på musikhögskola i Sverige säger sig arbeta för att förebygga arbetsrelaterad ohälsa (ARO) hos violinstudenter och om detta sker på lärarens eget initiativ eller om lärarkollegiet arbetar efter en speciell metodik. LÄS MER

  3. 13. Engineers for Sustainability: Exploring theintegration of sustainability in engineering education : Towards more integration in engineering programmes in Sweden

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Victor Fassina; Josefien Meerevoort; Khadija El Alami; [2022]
    Nyckelord :Systemic Sustainability Integration; Sustainability Competencies; Engineering Education; Strategic Sustainable Development;

    Sammanfattning : For society to move towards sustainability, competent engineers able to tackle systemic socioecological challenges are needed. To ensure this, integrating sustainability in engineering education is instrumental. LÄS MER

  4. 14. Bedömning och mål i instrumentalundervisning på Estetiska programmet och Kulturskolan : Hur några musiklärare urskiljer och utvärderar musikaliskt lärande i instrumentalundervisning

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Oskar Björk; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how teachers in instrumental teaching in different school forms work with assessment, planning and goals. Of interest are the prerequisites of the teaching, the teachers' musical and educational backgrounds and where the goals of the teaching come from and how they are designed. LÄS MER

  5. 15. Obstacles to learning mathematics : An interview study of what obstacles students in upper secondary school believe they encounter when studying mathematics

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Monica Andersson; [2022]
    Nyckelord :Obstacles; mathematics; upper secondary school; interviews; exploratory; case study; content; difficult; tests; pace; online; prioritise; advanced; workload; emotion; novel teaching; assessment;

    Sammanfattning : In this instrumental exploratory case study, students on the second largest programme in upper secondary school in Sweden, the Business Management and Economics Programme, were interviewed about what obstacles they believe they encountered when studying the second mathematics course. A first level of analysis, using a constant comparison method, resulted in 19 different obstacles. LÄS MER