Sökning: "Instrumental Teaching"

Visar resultat 21 - 25 av 115 uppsatser innehållade orden Instrumental Teaching.

  1. 21. Bra vibrationer: Perspektiv på nybörjarundervisning i brass från pedagoger och logopeder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :David Strömberg; [2021]
    Nyckelord :Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Instrumentalundervisning; Nybörjare; Brassinstrument; Embouchure; Logopedi; Motorisk inlärning; Educational Science; Music Education; Instrumental teaching; Beginners; Brass instruments; Speech therapy; Motoric learning; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the methods used by brass teachers to instruct tone production and embouchure to young beginners, as well as examine what perspective that could be added to this subject by brass playing speech therapists. Data was collected from two focus groups – one with four experienced brass teachers, and one with two speech therapists with experience from brass playing. LÄS MER

  2. 22. Förståelser av likhetstecknet och hur de framställs i digitala spel för låg- och mellanstadiet : En systematisk litteraturstudie och en innehållsanalys om förståelser av likhetstecknet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Kvist; Zelal Demirbag Kasirga; [2021]
    Nyckelord :Equal sign; Algebra; Mathematics; Concept; Instrumental understanding; Relational understanding; Likhetstecknet; Algebra; Matematik; Koncept; Instrumentell förståelse; Relationell förståelse;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa faktorer som möjliggör eller hindrar förståelsen av likhetstecknet hos elever och dess övergång mellan aritmetik och algebra. Med en systematisk litteraturstudie som metod söktes vetenskapliga artiklar som sammanställdes i fem olika kategorier. LÄS MER

  3. 23. Crisis online teaching during COVID-19 : Swedish upper secondary English teachers’ perspectives

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Sasha Nicole Stjernberg; [2021]
    Nyckelord :Crisis online teaching; online teaching; distance teaching; distance learning; TPACK; language teacher cognition; English teaching; professional development;

    Sammanfattning : During March 2020, Swedish upper secondary schools switched from traditional teaching to crisis online teaching due to the COVID-19 pandemic. There is a lack of research on crisis online teaching, but there is research on online teaching and English online teaching. LÄS MER

  4. 24. Mot ett mer öppet spelrum : Elevers inflytande på instrumentalundervisningen på gymnasiets musikestetiska linje

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Daniel Nyqvist; [2021]
    Nyckelord :communication; education; music education; instrumental education; student influence; kommunikation; undervisning; musikundervisning; instrumentalundervisning; elevinflytande;

    Sammanfattning : Instrumental and vocal music education is an activity that most often starts with a newly found interest that a student wants to learn more about. Unfortunately some students stop in the beginning of their journey because the education in some cases will not mirror that inte- rest. LÄS MER

  5. 25. Rekrytera mera : En intervjustudie om rekryteringsarbete på svenska musik- och kulturskolor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Kristina Karlsson; [2020]
    Nyckelord :recruitment; brass instruments; music school; cultural school; sociocultural perspective; focus groups; rekrytering; brassinstrument; musikskola; kulturskola; sociokulturellt perspektiv; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares arbete med rekrytering av bleckblåselever på svenska musik- och kulturskolor. Studien behandlar verksamma bleckblåslärares skildringar av strategier som används för att rekrytera elever och vilka utmaningar som de intervjuade bleckblåslärarna beskriver gällande rekryteringrelaterat arbete. LÄS MER