Sökning: "Instrumental Teaching"

Visar resultat 6 - 10 av 115 uppsatser innehållade orden Instrumental Teaching.

  1. 6. Interaktion i kulturskolans instrumentalundervisning : En fallbeskrivning av fiolundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Liselotte Boustedt; [2023]
    Nyckelord :interaction; instrumental teaching; group teaching; one-to-one-teaching; Design for learning; social semiotics; multimodality; stimulated recall; observation; interaktion; instrumentalundervisning; gruppundervisning; enskild undervisning; mästarlära; kulturskola; Design för lärande; socialsemiotik; multimodalitet; stimulerad intervju; observation;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta självständiga arbete ligger i mina erfarenheter av instrumentalundervisning i den svenska kulturskolan tillsammans med mitt intresse för interaktion mellan lärare och elev i likväl en-till-en-undervisning som gruppundervisning. Kulturskolan har gått igenom många förändringar genom historien. LÄS MER

  2. 7. Drama - en möjlighet att förverkliga läroplanen? : Dramapedagogers tankar om dramas funktion i grundskolan

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Lova Lundin; [2023]
    Nyckelord :Drama; dramapedagogik; dramapedagog; drama i grundskolan; dramas funktion; värdegrund; skapande; ämnesutveckling;

    Sammanfattning : Drama is not a subject in the Swedish compulsory school. Still, drama pedagogues works in schools with scheduled drama lessons, although without any curriculum. This phenomenological study aims to examine the function of drama in the Swedish compulsory school through thoughts and reflections from drama pedagogues working in this context. LÄS MER

  3. 8. Pandemin som försatte alla till distansutbildning : En kvalitativ studie om universitetsstudenters upplevelser av distansutbildningen under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tommy Ström; [2022]
    Nyckelord :covid-19; distance learning; emergency remote teaching; demand-control and support model; students; covid-19; distansutbildning; emergency remote teaching; krav-kontroll och stödmodellen; studenter;

    Sammanfattning : The corona pandemic caused restrictions to be implemented on March 18 on how universityteaching should be conducted. This meant that all teaching formats would be conducted remotely, internationally this came to be described as emergency remote teaching, which has brought about several consequences for students. LÄS MER

  4. 9. What will this be useful for? : A study about Swedish upper secondary students’ and teachers’ perspectives on motivation in English language learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Lana Ishak; [2022]
    Nyckelord :Motivation; English language learning; teacher roles; intrinsic motivation; extrinsic motivation; integrative orientation; instrumental orientation; upper secondary level; Sweden.;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate the motivation of a number of Swedish upper secondary students in terms of learning English, as well as their two English teachers’ understanding of this motivation, and how teacher roles and teaching methods might be crucial for students’ motivation to learn English at upper secondary level. The data was collected and analysed both quantitatively and qualitatively, as both a questionnaire and interviews were chosen as data collection methods. LÄS MER

  5. 10. Sing It Magistern! : En kvalitativ studie i hantering av musikens text i ensembleundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Erik Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Ensemble; singing; lyrics; teaching; sociocultural perspective; upper secondary school.; Ensemble; sång; sångtext; undervisning; sociokulturellt perspektiv; gymnasiet.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ensemblelärare med kompetens i kompinstrument som keyboard, bas eller elgitarr som saknar utbildning och kunskap i instrumentet sång, arbetar med sångare och text i ensembleundervisningen. Bakgrundslitteraturen redovisar forskning om hur genusaspekter påverkar identiteter, inflytande, sång och texten i ensembleundervisningen. LÄS MER