Sökning: "Internal Branding"

Visar resultat 31 - 35 av 267 uppsatser innehållade orden Internal Branding.

  1. 31. Brand Identity Management inom snabbmatsindustrin : En kvalitativ fallstudie på Bastard Burgers

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Fredrika Lindmark; Julia Hedström; [2021]
    Nyckelord :Brand Identity; Internal Branding; Building Brand; Branding; Fast Food Industry; Brand Communication; Brand Identity Management; Organisational Identification; Brand Citizenship Behaviour.;

    Sammanfattning : Companies today are faced with competitive markets where a large number of similar products and services are offered, which leads to companies with strong brands gaining competitive advantage, as brands facilitate consumers rational decision-making. Previous studies explore the importance of a well-established brand and how to build a strong brand identity through brand identity management (BIM). LÄS MER

  2. 32. Relationen Mellan Internal Branding Processer och Lärares Organisatoriska Engagemang : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Maja Klint; Valeria Misija; [2021]
    Nyckelord :Organisatoriskt Engagemang; Internal Branding; Organisationsutbildning; Intern Kommunikation; Offentlig Sektor;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var undersöka de effekter internal branding processer, intern kommunikation och organisationsutbildning, hade på lärares organisatoriska engagemang inom en svensk kommun. Studien byggde på en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER

  3. 33. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Erik Nylund; Kei Petersson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsavdelning; intern marknadsföring; deltidsmarknadsförare; employee branding;

    Sammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER

  4. 34. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Lydia Berg; Filippa Grankvist; [2021]
    Nyckelord :employer brand; internal employer branding; internal communication; employees perceptions; employer value proposition; arbetsgivarvarumärke; intern employer branding; intern kommunikation; medarbetarnas uppfattningar; medarbetarlöfte;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna.  Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER

  5. 35. WHAT ARE THE INTERNAL REASONS FOR BRAND IDENTITY EROSION?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pritta Andrina Anggraeni; Flavien Nulli; Andreea Muresan; [2021]
    Nyckelord :Brand; brand identity; internal branding; brand identity erosion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: To explore why brands lose control over their identity due to internal actions or lack of actions when needed. The paper examines the key elements brands should focus on internally to prevent brand identity erosion which can negatively impact brand performance. LÄS MER