Sökning: "Internal Branding"
Visar resultat 31 - 35 av 267 uppsatser innehållade orden Internal Branding.
31. Brand Identity Management inom snabbmatsindustrin : En kvalitativ fallstudie på Bastard Burgers
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Companies today are faced with competitive markets where a large number of similar products and services are offered, which leads to companies with strong brands gaining competitive advantage, as brands facilitate consumers rational decision-making. Previous studies explore the importance of a well-established brand and how to build a strong brand identity through brand identity management (BIM). LÄS MER
32. Relationen Mellan Internal Branding Processer och Lärares Organisatoriska Engagemang : En kvantitativ tvärsnittsstudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens övergripande syfte var undersöka de effekter internal branding processer, intern kommunikation och organisationsutbildning, hade på lärares organisatoriska engagemang inom en svensk kommun. Studien byggde på en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
33. En fallstudie av en organisation som arbetar utan marknadsavdelning
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The influence of the marketing department has decreased while marketing can be seen as vital for companies. The purpose of the study was to examine a company without a marketing department. Further, the essay research the usage of internal marketing of the company. LÄS MER
34. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna. Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER
35. WHAT ARE THE INTERNAL REASONS FOR BRAND IDENTITY EROSION?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: To explore why brands lose control over their identity due to internal actions or lack of actions when needed. The paper examines the key elements brands should focus on internally to prevent brand identity erosion which can negatively impact brand performance. LÄS MER